söndag 2 maj 2010

Svårt fall av resfeber?

Det måste vara så! Har man vakat, kommit hem, lagt sig och somnat och vaknar efter en timma igen efter otäcka drömmar om att missa planet............ ja, då kan man nog vara säker på att det är resfeber man lider av! Det var bara att gå upp igen. Jag som aldrig brukar ha särskilt mycket resfeber annars! Men nu........ Rastlös är jag också, så för att utnyttja det på något positivt sätt tog jag itu med att tvätta fönster. Eftersom jag, trots att jag bor i en liten etta, är lycklig innehavare av en stor inglasad balkong, så är det en del rutor som man helst ska kunna se ut igenom. När jag stod där, 6 våningar över marken på en vinglig pinnstol tänkte jag "hushållsnära tjänster", "rutavdrag", - vad sysslar jag med egentligen? Utsätter mig för livsfara - särskilt med ett sömnlöst dygn i kroppen! Men det gick bra - jag sitter ju här och skriver blogginlägg....



Nu har jag bara ett arbetspass kvar innan det är dags att packa väskan och ge sig av till flygplatsen. På torsdag "landar" jag på Malee Garden! Shorts och linne - och nästa aktivitet är att sätta mig här, med en iskall Singha, och försöka fatta att jag äntligen är på plats!




Här är lugnet själv - vilken lycka!

Har jag tur så kanske jag kan sova lite i eftermiddag, och drömma trevligare drömmar, t.ex. att jag redan är framme....

2 kommentarer:

  1. Ja du har verligen något roligt att se fram emot och du kommer inte att bli besviken...
    Resfeber?...Vem skulle inte haft det!!

    SvaraRadera
  2. Lycka till på resan till thiland och ha en riktigt skön semester kram Marita

    SvaraRadera