onsdag 26 maj 2010

Återseende!

Karon - där bodde jag flera gånger under mina första thailandsresor. Det är roligt att komma tillbaka och se vad som har hänt. Och nog har det hänt saker alltid! Ibland känner jag inte riktigt igen mig.



Stranden är hur lång som helst och väldigt vacker - fast skugga är det svårt att hitta! Eftersom det är lågsäsong var det ganska tomt och ödsligt, och många av solstolarna var bortplockade. Turisterna var lätträknade, men försäljare, massöser och solstolsuthyrare var det däremot fortfarande gott om. De slåss nästan om de få turister som finns!




Jag stannade en stund, tog ett dopp i stora vågor tillsammans med Jana, och sedan gick vi och åt på Little Mermaid, ett ställe som däremot aldrig verkar förändras. Till och med många av personalen är kvar sedan flera år.




Emon, Janas väninna, kom med sin bil och körde mig hem. På vägen stannade vi till på Small Wiewpoint för att beundra solnedgången därifrån. Det var en väldigt mysig bar där man spelar reggaemusik på kvällarna. Tyvärr var det för tidigt för det, så jag får nog åka dit lite senare en annan kväll! En massa konstverk av alla de slag hängde överallt, allt ifrån Bob Marley till Buddha! Jag tror att några därhemma hängde på den här baren ganska ofta när de var på Phuket i februari...........




Solnedgången närmade sig, och vi hade plats på första parkett! Även om det var ganska molnigt och regnet hängde i luften så är det ett spektakulärt skådespel, att sitta så högt upp och se solen (eller i alla fall en liten del av den) försvinna ner i havet.




Och sedan kom regnet!

Det var skönt att komma "hem" till Ban Sayoarn och Malee Garden igen! Det kanske är här jag ska slå mig till ro en del av året så småningom............?

5 kommentarer:

  1. Klart du ska vara här i krokarna längre så småningom!

    SvaraRadera
  2. Detta ska jag visa P-E, Rebecca och Jörgen, vilka jättefina bilder
    Kram/Monica

    SvaraRadera
  3. Ja, vi kommer och hälsar på, det vet du...! Vilka fantastiska bilder!!

    /syster gittan

    SvaraRadera
  4. Hej Marie-Anne
    Vilka fina bilder du lägger in.
    Idag har jag ätit lunch med Ulla igen. Min mamma följde oxå med. Vi hamnade på en Thairestaurang som heter Big Buddah. Trodde först att Ulla var trött på thaimat, men icke. Dom har lunchbuffé och man får ta hur mycket mat man vill. Mumsigt värre.
    Solen skiner i Helsingborg men det är ovanligt kyligt för att vara maj månad. Jag mötte Ulla iklädd jacka, långbyxor, strumpor i skorna. Vad kommer hon i? Jo,i kjol, barbent, sandaler, linne och tunn blus =) Jag frös bara jag såg henne hihi. Hon är härligt brun så jag kan förstå att hon vill vara barbent. Själv är jag blek som ett lakan jämte henne.
    Fast hamnar man det är lä så känner man värmen, hade faktiskt över 30 grader på balkongen.
    Är verkligen glad att jag fått hem Ulla. Bättre vän har jag aldrig haft
    Må så gott i dit paradis
    Bittan

    SvaraRadera
  5. Hej
    Härliga bilder du lägger in o lika underbar text. Du skulle ta jobb på en resebyrå för att sälja deras resor,i detta fallet Thailand. Kanske ngt att tänka på,aldrig för sent att skola om sig,eller hur?
    I natt har jag min första natt efter semestern. Lugnt då 9 elever är i väg på resa så det blir en mjukstart.
    ha en fortsatt bra semester.
    Kram ulla

    SvaraRadera