måndag 31 maj 2010

Från husjakt till solnedgång

Ett strålande väder idag! Sol och nästan klarblå himmel. Termometern har jag slutat titta på. Det var strandläge! Men först - fortsättning på gårdagens avbrutna husjakt!




Kan ni se mig i det här huset? Det kan jag. Jag hade tittat på de här husen tidigare men jag visste inte att de var till uthyrning. De ligger mitt i byn längs med en liten tvärgata till huvudgatan. Det läget är svårslaget! Hur stora de är vet jag inte, men det lär räcka gott och väl till mig, även om jag skulle råka få gäster. Mycket fräscha och fina, med underbara trädgårdar! Och hyran är klart överkomlig!




Nu drömmer jag igen, men faktiskt är det inte så länge kvar tills jag kan börja planera på allvar.




Här skulle jag gärna bo! Gångavstånd till allt, utom till stranden då, men jag får väl träna moppekörning i tre år till så ska det nog lösa sig!

Ja, stranden ja! Det är dags att börja pressa! Men eftersom jag inte gillar att pressa, så blev det skuggan under parasollen som vanligt. Och ett och annat dopp. Jana kom och höll mig sällskap - hon var på Nai Harn för första gången och var nästan beredd att ge upp sin älsklingsbeach, Karon, till förmån för Nai Harn. För min del finns ingen tvekan: Nai Harn är nummer ett bland de "stora" stränderna!




Efter ett par timmar hemma på balkongen blev jag inbjuden till solnedgång och en vacker drink på Small Wiewpoint.




Man skulle säkert kunna vara här hur många kvällar som helst och se lika många solnedgångar - ingen är den andra lik. Det går nog inte att tröttna på skådespelet.




Men det gäller att vara här i tid - det är fullt med folk - trots lågsäsong. Har man tur så får man första parkett - det är här!




När solen hade gått ner och nattmörkret fallit var jag hemma på Malee Garden igen. Det blev en sen kväll på balkongen med mycket filosoferande......... Jag insåg plötsligt att det är nästan över - om ett par dagar ska jag åka hem! Det har jag lyckats förtränga ända tills nu.

4 kommentarer:

  1. Vackra bilder, nästan lite sorgset.... Fast solen går ner här också!! Men jag förstår dig, och huset såg absolut ut att vilja ha en Marie-Anne som inneboende, med div systrar som hälsar på!! Njut nu, och var inte lessen; du e snart tebaks!!

    /syster gittan

    SvaraRadera
  2. Precis, du är snart tillbaka! Och det blir tyst på Malee Garden utan dig, snyft!

    SvaraRadera
  3. ...men å andra sidan är du jättevälkommen hem igen...solen skiner och det är SOMMAR...och det finns mycket nytt att fundera över...t ex var ska du bo?
    Kram/Monica

    SvaraRadera
  4. Kan förstå att det är svårt att resa ifrån detta paradis men Thailand finns ju kvar eller hur? och du har dina drömmar att bo där.Det är bara att förverkliga dom =)
    Enormt vackra bilder och härlig läsning
    Må så gott =)
    Bittan

    SvaraRadera