lördag 22 maj 2010

Förändringens fredag

.

"Idag ska vi gå ut och äta frukost" bestämde Ulla. OK då - Kallots fick det bli, och en sen frukost fick det också bli! God var den - nästan lika bra som hemma på balkongen, fast bra mycket dyrare. Men Ulla fick bestämma allt idag - hon åker ju i eftermiddag!




"Nu går vi till poolen" bestämde Ulla. Så det gjorde vi. Ett par minuters promenad från oss ligger Green Valley Resort. De har en väldigt mysig pool som man kan använda mot den blygsamma summan 50 baht om man inte orkar ta sig till stranden någon dag. Och eftersom vi lämnade ifrån oss Pärlan 2 på morgonen (lite snyft - jag som just hade börjat lära mig att tycka riktigt mycket om henne!) så var poolen dagens bästa alternativ. Där var det väldigt lugnt! Vi var helt ensamma! Vi försökte betala till en kille som såg ut att tillhöra personalen, men han förstod ingenting. "Boss" sade han och försvann med en väldig fart. Strax efteråt kom mycket riktigt chefen, hälsade artigt och önskade oss välkomna. Vi förklarade att vi gärna ville betala - "No problem - you have credit - you come from Malee Garden"! Vi bara tittade på varandra....... Som sagt - vi bor i en liten by.....




Ulla pressade - timmarna krymper snabbt nu! Inte för att det behövdes - hon är som en pepparkaka! Jag provade en ridtur på en väldigt stillsam elefant - det är lugnast så. Annars har vi massor av levande elefanter alldeles nära - bara att ta sig en bit uppåt vägen om man är sugen på att umgås närmare med de bra mycket större originalen!




Sista badet för Ulla i Ban Sayoarn blev i poolen på Green Valley Resort! Om man kommer hit och Malee Garden är fullbokat, så kan det här vara ett alternativt boende. Inte särskilt dyrt, och det ser trevligt ut, på utsidan i alla fall! Poolen är fin!




Ett par timmar här var helt OK. Men sedan satte nog resfebern in helt plötsligt - Ulla kom på att hon hade en massa att göra - ta ut pengar, packa, duscha....... Hem alltså. Jag satt lugnt på balkongen medan Ulla fixade allt! Väskan kunde hon stänga utan min hjälp - fast tung blev den. Sussi och Hans från Barnhemmet kom och hämtade Ulla sent på eftermiddagen - de hittade hit till slut! Ha det riktigt bra de sista två dygnen i Thailand Ulla - snart ska vi hit igen, eller hur?




Ja, nu är jag ensam i min fina lägenhet. Det blev väldigt tyst när Ulla åkte. Men jag har inga problem med att vara själv - det kan faktiskt vara skönt ibland. Vi har haft intensiva och roliga två veckor tillsammans - nu är det dags för ett par lugna dagar. Och i natt ska jag ta igen min sömnskuld! Kanske.........

3 kommentarer:

  1. Hoppas du sovit gott! Nu får du rå om dig själv och ägna dig åt balkongen och någon spännande bok...å du...som sällskap har du ju den vackra fontänrosen som du kan pyssla om och prata med....
    Kram/Monica

    SvaraRadera
  2. Ja, nu blir det lite annorlunda, tur du har många böcker!! Sitter på Resö o äter frukost, solen skiner och tre hundar sitter och tittar uppfodrande på mig: Promenad!! Så nu får jag gå.... Ha det bra!!

    /syster gittan

    SvaraRadera
  3. Ibland tittar det förbi en pratsugen värdinna också... så helt ensam är du ju inte ;-) Kram från grannen!

    SvaraRadera