tisdag 18 maj 2010

17 maj - videobevis - inte!

Här hade jag tänkt lägga in en videosnutt för att övertyga alla er som trodde att fotot av mig på moppen var fusk! Det var det inte! Eller kanske..... när bilden togs stod moppen stilla, men strax innan hade jag gjort min första provtur. Sedan dess har jag fått öva ett par gånger till, och det går fantastiskt bra säger Ulla som är positiv och pedagogisk och peppande. Så idag filmade hon en liten snutt. Det ser riktigt bra ut! Jag drar på till och med! Så nu blev jag riktigt besviken när jag efter 2 timmars försök misslyckades med att lägga in denna pyttesnutt i bloggen! Ni får faktiskt bara tro på mig! Eller ring och kolla med Ulla....

Lunch på grannrestaurangen. Den ligger snett emot oss, och vi sitter och tittar på dem på morgnarna när de öppnar upp för dagen. Det är en muslimsk restaurang, så där dricker du vatten till maten. Men det gör vi ändå så dags på dagen!




Kommer ni ihåg, ni gamlingar, när man skickade vykort en gång i tiden för längesedan? Då gjorde man ett litet kryss på kortet och skrev: Här bor jag! Nu har man internet, blogg och digitalkamera! Här bor vi! Utsikt från grannrestaurangen mot vår balkong på Malee Garden!




Ulla har just njutit av den bästa Pad Thai man kan tänka sig! Titta bara på den minen - njuter hon eller? Efteråt tog Ulla en moppetur till blindmassagen medan jag tog det lugnt och försökte skriva blogginlägg. Men ett tjurigt internet gjorde det besvärligt idag, så det blev sent innan jag kunde publicera det. Så är det här nu! Det är lågsäsong på alla sätt............




Under tiden började det mörkna, och idag var himlen helt fantastisk! Mörka moln hopade sig och ovädret var nära.........




.......... och ännu närmare...... Fascinerade var vi där vi satt på balkongen! Men det blev inget oväder. Lite snopet...... Vi trodde att det skulle bli värsta åskvädret hittills. Men det blev det väl någon annanstans då!

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Inte minns jag den muslinska restaurangen...fanns den när vi var där i höstas?
    Kram/Monica

    SvaraRadera
  2. Hej Marie-Anne! Du ska veta att jag följer din blogg varje dag; den är väldigt trevlig! Här är en skön, riktigt varm kväll, som jag faktiskt - trots hosta och lite feber - lyckas njuta av. På lördag blir det vårmöte med några få medlemmar, sex eller sju, och då får vi andas ut, äta, dricka, prata, skratta och tänka på er som inte kan komma. Njut av din semester; det är dig väl unt! Kramar i massor! Gunvor

    SvaraRadera
  3. Klart att jag tror på att du kört moppen, med Ulla som körlärare kommer det att gå galant, är hon lika pedagogisk mot dig som hon är på jobb så kan det bara bli bra =)
    Ja, vad tekniken gjort framsteg, det glömmer man lätt bort, precis som du skriver det här med vykort.
    Då, kanske om man hade tur fick man ett vykort från den som hade varit på semester och kom det fram var det oftast långt efter man kommit hem. nu är det direkta vykort.... så härligt, fast när man får ett vykort med snigelposten är det väldigt kul det också.
    du skriver så fantastiskt här att man bara vill läsa mer o mer......
    Idag har minsann solen tittat fram i Hbg och det blev uppåt 16 grader, alltid nåt =)
    Må så gott i den goa värmen
    Kram Bittan

    SvaraRadera