torsdag 13 maj 2010

Förmiddag i paradiset

Idag skulle vi och Pärlan åka till Yanui Baeach hade vi tänkt. Men Pärlan tjurade och lekte "död moppe". Tur att man har en privatchaufför i de lägena! Efter 5 minuter kom Odd och hämtade oss och körde oss till Yanui. Vi bad honom hämta oss ett par timmar senare - vi har eftermiddagen och kvällen uppbokade med viktiga saker,så......



Det var paradiset vi kom till! Förälskad var det längesedan jag var (ja, Malee Garden i november då förstås!)men nu slog den till!




Vackrare liten strand än den här blir svår att hitta! Och snorklingen lär vara fin dessutom. Det ska jag testa en dag.....Smått, lugnt, lite människor, en massa hundar - med andra ord - perfekt! Även om Ulla gärna ser att hundarna håller sig på lite avstånd......




Mitt i alltihop får man så en liten påminnelse om att livet inte varar för evigt. Den här minnesplattan hittade jag på berget vid ena änden av stranden. Fint tyckte vi - hoppas att den som satte upp den här har hittat ny glädje i livet.




En liten paus i skuggan behöver man då och då - särkilt jag. En sandwich och en iskall sodavatten... En av hundarna tyckte att det verkade trevligt: Han satt bredvid oss hela tiden med huvudet på sned. "Han tigger" sade Ulla, men jag tror att han bara satt där och var vacker.....




Ulla pressar mitt i solen innan Odd hämtar hem oss! Nya äventyr väntar!

2 kommentarer:

  1. Ja vad ska man säga...lyckliga ni!
    Här är grått som vanligt...men uppehåll
    Kram/Monica

    SvaraRadera
  2. MMMMMMMMMMMMMM, så härligt =))) må å gott, ja det behövs kanske inte skrivas ni gör det redan ju
    Bittan

    SvaraRadera