måndag 10 maj 2010

Nu är det färdigvilat - Ulla har kommit!

Ja, så kom då kompisen Ulla från Helsingborg på söndag förmiddag. Malee Gardens "privata" taxi hämtade henne på flygplatsen och strax efter 11 kunde jag hälsa henne välkommen till Malee Garden som jag har beskrivit så lyriskt för henne. Hon blev lika förtjust som jag är!



Resan är ju som den är, dvs både lång och tröttsam, även om Ulla hade lyckats sno åt sig tre säten och kunde ligga ner och sova en stor del av vägen! Det var mer än vad jag lyckades åstadkomma - jag fick vackert försöka sova i sittande ställning, vilket, inom parentes sagt, inte gick så särskilt bra..... Trots det - Ulla var ändå ganska mör efter att ha packat upp och installerat sig, så jag föreslog hängmattan. Där slog hon sig till ro med Phuket Gazette som hon tappade efter ungefär 2 minuter.Sedan sov hon som ett oskyldigt barn (haha!) i nästan 3 timmar, ända tills vår hyrda moppe, som Britt-Marie fixat åt oss, levererades vid porten, inklusive varsin hjälm! Nu ska här åkas! Och jag (kanske.....) ska lära mig köra. Fast det får vänta tills i morgon - då blir det Nai Harn Beach om vädret tillåter. Och det gör det säkert!


Vi tog en tur i byn och handlade lite och jag fick försöka visa Ulla det nödvändigaste man behöver veta så här i början, t.ex. hur man hittar hem när man går vilse ("titta efter det knallrosa huset - vid sidan lite bakom det ligger Malee Garden"). Ulla var lite tagen - hon hade haft en bild av att hon skulle hamna mitt inne i bushen - så är ju inte fallet. Stort är det inte, Ban Sayoarn, men här finns det mesta du kan tänkas behöva eller vilja ha!




Stenbordet har stängt på söndagar, så där får vi äta i morgon! Ulla har skyhöga förväntningar eftersom jag ständigt återkommer till räkor i röd curry på Stenbordet...... Idag blev det Banana Corner som fick den äran. Det är ett riktigt mysigt ställe inne i en fin trädgård, och maten var alldeles utmärkt även om vi fick något helt annat än det vi beställt. Men sånt är världsliga saker - smällar man får ta helt enkelt.
Vid 22-tiden drog vi oss hemåt för att njuta en stund på balkongen innan sängdags. Tur att min kropp tycks ha hunnit ikapp min själ, (äntligen!) för nu är det slut på vilandet! Vi har massor att göra de närmaste dagarna............

6 kommentarer:

  1. Oj, låter som ni får fullt upp den närmaste tiden! Och jag får ju säga att hängmattan såg väääldigt bekväm ut..! Ta det försiktigt på moppen!!

    /syster gittan

    SvaraRadera
  2. Åh..så skönt ni ser ut att ha det. Jag känner ju igen mig..å du sitter i "min" stol ser jag! Gissar att det är GT i glasen.
    Njut!
    /Monica

    SvaraRadera
  3. Underbar hängmattebild! Snacka om avslappnad.

    SvaraRadera
  4. Hej! Ni verkar att ha det underbart i ert lilla paradis!Fast det inte är så längesen vi var i Thailand ( mars) så längtar man tillbaka hela tiden när man ser sådana här fina bilder... Ska ni köra moppe till barnhemmet?? Vi gjorde det o det tog sin lilla tid, men kul var det. Hoppas att Ulla nu får en fin klänning till bröllopet så att hon överglänser alla utom bruden!! Jättekul att läsa om vad ni hittar på, äter etc.etc.Ha nu en underbar semester o njut i fulla draaag! Kram från Ingela .

    SvaraRadera
  5. Hej Ingela - Ullas kompis! Känner dig inte men har hört om dig från Ulla. Hoppas att vi kan ses ngn gång. Jag är ju lika Thailandsfrälst som du och din man! Fortsätt läs - det kommer mera!

    SvaraRadera
  6. Hej på er. Bittan här, kompis med Ulla. Va kul att läsa dina berättelser nu när du har Ulla hos dig. Ulla har berättat så mycket gott om dig och att hon ska lära dig köra moppe.Ta det lite försiktigt och kör inte lika galet =) som Ulla. Hon är ju rätt så våglig av sig =)
    Va kul att se bilder av er oxå. Ser härligt ut i hängmattan,Ulla. Må så gott i värmen. Kramizar

    SvaraRadera