fredag 28 maj 2010

Viktigt att minnas...

Alla dessa orkidéer! Jag kan inte se mig mätt på dem! Tänk om mina därhemma kunde se ut så där.........



Men det är väl bara att inse att svenska lägenhetsfönster inte är orkidéernas favoritväxtplats.
Idag vandrade jag runt i Ban Sayoarn och försökte samla på mig saker att minnas när jag åker hem - det är inte så många dagar kvar nu. Vilken tur att man har en digitalkamera och kan ta hur mycket bilder som helst - bra eller dåliga spelar ingen roll - det är något speciellt minne med varenda bild.




Det här är en helt underbar liten affär som jag fastnade för direkt. De säljer kläder, lite av varje, men allra mest tunikor av alla de slag. Den är inte stor, men här får plats mycket! Jag, som aldrig shoppar, har köpt 5 tunikor här. Till mig själv!
Varje gång jag går förbi kommer damen i affären ut och ler med hela kroppen och byter några ord:"Where you go?" "Swimming." "OK - you come and look?" Och det gör jag gärna, och sedan får jag hålla i mig. Vill ha, vill ha! Även när jag inte handlar är hon lika glad, men jag tror att hon känner på sig att jag inte är färdig med henne och hennes affär ännu. Och då har hon alldeles rätt. Ett par till måste jag ha, till presenter då förstås - för egen del behöver jag verkligen ingen mer.........




Kallots - en mysig restaurang där jag har varit några gånger. De har god mat, trevlig personal och underbart iskaffe! Inte är det långt dit heller - det ligger snett över gatan. Deras pasta med blue cheese är helt OK om man helt plötsligt blir sugen på något annat än thaimat. (Tack för det tipset Britt-Marie!)




Oj, det var riktigt billigt! Undrar hur det ser ut? Inte som Malee Garden skulle jag tro. Men, som sagt, oj vad billigt! Det är väl inte riktigt aktuellt ännu, men så småningom......Jag ska passa på att titta lite på hus att hyra nu när jag är här.. Som jag har sagt tidigare - drömma kan man väl få göra tills den dagen kommer när det inte bara är en dröm längre!


3 kommentarer:

  1. Sweeet Morsan! Passa på att kolla upp ditt framtida boende, jag sover hellre på en stenhård soffa i thailand när jag hälsar på än en stenhård soffa på hisingen:)

    SvaraRadera
  2. Även om jag inte har kommit med så många kommentarer så följer jag dig dag för dag och drömmer mig bort en liten stund:)

    SvaraRadera
  3. ...men vad har tagit åt dig...du brukar väl inte falla för frestelser och shoppa loss på det där viset? Fem tunikor? Lyd ett gott råd...håll dig borta från den där affären...annars får du betala extra för övervikt när du reser hem. Det finns väl annat smått & gott att packa i väskan i stället!
    Kram/Monica

    SvaraRadera