torsdag 27 maj 2010

Hemmadag och hängmattehäng

Vissa dagar säger kroppen: "Ta det lugnt - du behöver inte fara omkring som en skållad råtta och försöka hinna med så mycket som möjligt! Även om tiden krymper fort nu......." Man ska lyssna på kroppen sägs det ju, så det försökte jag göra idag. Vaknar man trött och ledbruten (massagen!) så är det bara att finna sig och sakta ner tempot.




Men först ett par måsten! Shopping - nödvändigheter! Och hur skulle man klara sig här utan detta? Påsar med iskuber för 7 baht på Lotus - helt oumbärligt!




En tur till German Bakery var också nödvändig - brödet var slut igen. Den här gången blev det en promenad - lite måste jag ju försöka röra mig även en trött dag. Här har de underbart bröd - väl värt 80 - 100 baht! Och trevliga är de dessutom!




En liten belöning för att jag gått så långt (det tog säkert 10 minuter!) - denna ljuvliga hundvalp satt utanför bageriet i en sidovagn på en moppe och väntade på sin husse. Han blev väldigt lycklig över lite uppmärksamhet!




Äta måste man ju - det är inte direkt någon uppoffring heller! Pad Thai på grannrestaurangen och isvatten - 55 baht. Då fick jag med mig hälften av maten hem i en kartong - det är mycket mat! Och oj vad den är god, den här Pad Thaien!




Hängmattan! Vilken underbar uppfinning - verkligen en lisa för trötta kroppar och själar! Och det är rätt trevligt att se sitt hem från ett annat perspektiv än vanligt. Balkongen till exempel.........




.....och uteplatsen - med fläkt!




En bra bok - som jag oftast tappar efter en stund. Det är väldigt lätt att slumra till lite när man ligger här och filosoferar.........

6 kommentarer:

  1. Jag åt också Pad Thai på samma ställe idag - förföljer jag dig? ;-) God natt och tack för ikväll!

    SvaraRadera
  2. Då har du haft det lika gott som jag...bara vilat och gottat mig!
    Åh vad den där maten såg god ut...det vattnas liksom i munnen...
    Kram/Monica

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig dag. Själv var jag ute o sprang i går,har gjort det 2 ggr sen jag kom hem. Skönt att komma igång igen efter ha slappat i 2 veckor....men jag hade kunnat slappa lite till,för skönt är det.
    Kram ulla

    SvaraRadera
  4. Hej Marie-Anne. Du verkar ha det så bra
    så jag börjar oroa mig för att du inte kommer
    hem./ Kram din arbetsgivare

    SvaraRadera
  5. Den där hundvalpen påminner om Shiva som liten, den får du nog försöka smuggla med dig hem till mig!!! Klä ut honom till Buddastaty, förresten jag tror minsann han ska heta Budda:)

    SvaraRadera
  6. Vilka bilder, känns sååå live...! Maten såg väldigt god ut, och den lilla valpen kan väl få plats i väskan??

    /syster gittan

    SvaraRadera