torsdag 20 maj 2010

Sorgetårar och lyckotårar

Det var en konstig dag, onsdagen! Det första jag gör på morgnarna är att gå in och läsa Britt-Maries blogg - jag vet att all uppdatering finns där. I morse hade det hänt - Crackdown i Bangkok. Det är märkligt - här på Malee Garden och på hela Phuket råder frid och lugn, och i Bangkok är det krig, blod och död! Det känns underligt, och väldigt, väldigt sorgligt! Strax innan vi skulle ge oss iväg ut tog jag en snabb titt igen för att kolla läget, och hittade Green Day "21 guns". (Videon ligger nu ute lite överallt på Facebook och som länk i mitt blogginlägg från igår: En svart dag.)
Då rann mina tårar!



Vårt fantastiska semesterliv rullar på, trots allt. Idag hade vi bestämt oss för att hitta till Ao Sane, en liten strand som vi inte har hunnit leta oss fram till ännu (det har varit så mycket moppeträning nämligen.....) Och leta var ordet! Om vi inte hade fått en förklaring till hur vi skulle ta oss dit hade vi aldrig fått se det här!
Det är märkligt - man tror sig ha hittat paradiset på jorden, men så svänger man runt nästa krök - och där ligger ett minst lika otroligt paradis, som är så vackert att man blir tårögd av lycka.....Så tycker jag att det ofta är här......





Ao Sane - en pytteliten strand med några gammaldags solstolar (ni vet de där som man alltid lyckas klämma sig i när man försöker komma underfund med hur man gör för att fälla upp eller ihop dem!), några små bungalows av varierande standard (enkel och väldigt enkel!) och en liten strandrestaurang. Det är allt! Och det är också allt man behöver egentligen. Vägen dit är närmast en stig, slingrig, smal och backig. Men när man väl är där är det svårt att slita sig. Vi stannade länge, helt ensamma på stranden. Det kände vi på kvällen - det blev mycket sol!




Det finns olika sätt att ta ett dopp i ett upprört hav - det här är en av de bättre varianterna: Att sitta på en sten och låta vågorna skölja över sig!




Men man ska inte känna sig alltför säker - rätt som det är blir man dränkt!




Massaman är gott! Det var det här också. Och så en Leo till det (helt OK öl, och billig!)




Här satt vi länge, vid fönsterbord utan fönster, och tittade ut över havet. Att man kan ha det så här bra!




Kommer ni till Ban Sayoarn (och dit ska ni åka någon gång i livet) - åk till Ao Sane! Om man vill ha frid och ro så är det ett fantastiskt ställe - i alla fall under lågsäsong är det väl bäst att tillägga.......

På kvällen tog vi en liten moppetur och tittade in på några gallerier - det finns några här. Fantastisk konst! Det kanske blir något inköp så småningom.
Och så köpte vi Banana Pancake! Det har vi planerat i flera dagar, och nu blev det av! Den njöt vi av på balkongen innan vi stupade i säng!

4 kommentarer:

  1. Tack för ännu ett intressant inlägg...jag följer er med spänning...
    kram/Monica

    SvaraRadera
  2. Ja, det är jobbigt det där med oroligheterna i Thailand. Jag funderar mycket på om det påverkar er när ni ska flyga hem, eller ni kanske inte flyger från Bangkok?
    Så fantastiskt det ser ut på bilderna, förstår att ni trivs och det ser verkligen ut som ett paradis. Ler när jag ser er sitta på stenen, ni liknar varsin "Havefru"
    Kämpa på med din övningskörning.
    Äntligen har det blivit soligt och varmt även i Helsingborg. Satt på en uteservering och åt lunch. Härligt =))))
    Sedan la jag mig på balkongen o sola. Lite färg fick jag nog men jag kommer ju att vara blek som ett lakan ändå när Ulla kommer hem =
    Må så gott i ert paradis /Bittan

    SvaraRadera
  3. Åh Mari Anne..jag blev så ledsen av läsningen av din och Britt maries blogg, att jag också grät en skvätt,jag fick verkligen en tankeställare av informationen om vad som sker där..Hoppas du kommer hem hel och ren iallafall..Kramar //EÅ

    SvaraRadera
  4. Tack för detta! Låter helt fantastiskt. Jag åker snart till Maleegarden för första gången och jag förstår att den här stranden får jag inte missa!

    SvaraRadera