måndag 24 maj 2010

Högtflygande dag

En fin dag - sol och blå himmel när jag vaknade. Så idag fick det bli Nai Harn! Där pågår en tävling i paragliding denna helgen, och idag var det sista dagen, så varför inte? Lite underhållning på stranden skadar inte.




Jag trodde att det skulle vara mycket folk på Nai Harn idag, dels för att vädret var fint men också på grund av tävlingen. Men det var väldigt folktomt! Så här folktomt! Vågorna var väldigt snälla, åtminstone jämfört med hur det har sett ut tidigare. Och det var extremt lågt vatten. Så det var bara att kasta sig i böljorna - och bli dränkt - två gånger! De är riktigt lömska, vågorna under lågsäsong!




Skärmflygarna svävade runt högt där uppe - jag tror att de hoppade ut någonstans från Laem Promthep. Det såg väldigt fridfullt ut. Ibland verkade de nästan hänga helt stilla i luften. Jag undrar hur det känns? Man kanske skulle prova......




Längst söderut på stranden fanns tält uppsatta där folk satt och åt och drack. Tydligen var tanken att skärmflygarna skulle landa där, för det var en landningsplats utmärkt med en massa röda flaggor. Men en del kom lite ur kurs, som den här killen! Han tog mark strax framför mig - och jag låg i norra änden av stranden!





Han såg inte så himla glad ut om jag säger så, och det gjorde inte funktionären som kom rusande heller! Men så kan det gå - det kunde varit värre - en landning rätt ner i solstolar och parasoller till exempel!

Man kan väl inte ha det så mycket bättre en sådan här dag - bad, sol, skugga under parasollen och en bra bok! Och så lite underhållning!




Mat, mat! Jag tröttnar nog aldrig på räkor i röd curry tror jag! Det är suveränt gott! Fast kycklingsoppa med grön curry är inte fel! Eller sweet-sour kyckling! Eller vårrullar! Eller Pad Thai! Eller..............

1 kommentar:

  1. Herregud Marie-Anne...kommer det karlar flygandes från himmeln...det blir tydligen bara bättre och bättre i Thailand! Till den stranden vill jag åka med dig nästa gång...och den maten som du fotat vill jag oxå ha!!
    Kram/Monica

    SvaraRadera