fredag 14 maj 2010

Dagen efter Dagen!

Med tanke på att vi inte kom i säng förrän efter 3 inatt vaknade vi rätt tidigt ändå! Jag var uppe vid halv 10 och Ulla stapplade upp en timma senare. Men det får bli en lugn och stillsam dag idag. Man orkar inte hur mycket som helst när man fyllt 50, för att inte tala om 60! Efter balkongfrukost fick Ulla ta tag i dagens viktigaste uppdrag: Gå till moppeuthyrningen! Pärlan verkar vara död på riktigt! Hon kom tillbaka väldigt fort, på Pärlan 2, en skönhet hon också!



Sola i vår trädgård tyckte Ulla var en bra idé. Hängmattan hägrade. Där var det sol, så hon kunde pressa ordentligt. Det gick bra till en början, men när hon tyckte att det blev lite varmt och lade sig åt andra hållet så ville inte hängmatteställnigen vara med längre! Den vek sig, och se hur det såg ut då! Vi skrattade nästan sönder magmusklerna! Där någonstans var det slut med pressandet för idag......




Själv hade jag fullt upp med att blogga på balkongen! Och helt plötsligt dök skräddaren, Nat, upp. Han skulle inte komma förrän på måndag för första provningen, men han chansade och hoppades att vi var hemma (jaja, han visste att vi hade varit på fest kvällen innan!) Och hemma var vi ju. Så Ulla fick ta en snabbdusch och prova klänning! Den ser ut att bli riktigt, riktigt fin!




Nat hade sin lille son med sig - han var ledig från skolan idag, så han fick åka med pappa på moppen från Kamala till Malee Garden. Det är en bit! Men han tyckte tydligen att det var väldigt kul att hälsa på hos oss - det syns eller hur?




Dags att testa Pärlan 2! Hon fick ta oss till en marknad i närheten. Det är alltid lika kul att gå på marknad i Thailand! Mat av alla de slag dominerar för det mesta, men här fanns allt möjligt. Ulla hittade presenter till barnbarnen. Det gjorde inte jag, men det beror på att jag har så väldigt lång tid kvar innan jag ska åka hem, så jag tar det lugnt! (Ja, och så blir det panik sista dagen!)




Pärlan 2 skötte sig utmärkt och verkar väldigt levande! Hon är inte så tung heller säger Ulla - bra när jag ska ta premiärturen......

Bee Massage är granne till Malee Garden och oss - och där är fantastisk massage! Jag testade i november! Idag var det definitivt läge för en ordentlig genomkörare av kroppen! Snälla är de inte, massagedamerna, men gott gör det. Och efteråt är man helt slut! Det var nätt och jämt vi orkade ut för att få i oss något att äta. Ulla försvann till sängen vid 23-tiden, medan jag satt med bloggen bra mycket senare....

I morgon har vi nya äventyr på gång!

5 kommentarer:

  1. Oj..oj det händer saker hela tiden ser jag. Glöm bara inte bort att vila också...så du inte kommer hem uttröttad om några veckor!
    kram/Monica

    SvaraRadera
  2. Ni har fullt upp ser jag. Jag kan höra Ullas skratt ända hit till Sverige då hon ligger där på marken när hängmattan ger vika =)
    Klänningen kommer att bli jättefin, fin färg.
    Lycka till med premiärturen på Pärlan
    kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Visst dög väl den lilla marknaden? Hoppas ni köpte några muslimska kycklingspett med röd sås, mumma!

    SvaraRadera
  4. Ja ni verkar ha det underbart. Njut länge men som sagt glöm inte bort att ni har fyllt 40 iallafall. Pärlan verkar snabb!!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt och kul ni verkar ha det! Och en fantastisk idé det här med bloggen, det känns som man är med på ett litet hörn :) Inget direkt nytt att rapportera från hemlandet mer än att det har regnat mest hela tiden. Hälsa Ulla så gott!! P&K

    Din odåga till Son.

    SvaraRadera