tisdag 25 maj 2010

En helt vanlig måndag....



Undrar hur många grader det är idag på morgonen? Jaha, nästan 30 - som det brukar vara. Långfrukost på balkongen med en bra bok.........Det är semester! Så skulle man alltid ha det.




Idag orkade jag ända till poolen - det tar säkert 5 minuter att gå dit om man går sakta - och det måste man göra, det är för varmt för snabba promenader. Jag mötte chefen på vägen: "Aha, swimming today?" Han fick sina 50 baht och jag kunde gå och parkera mig i en solstol med gott samvete.
Vid poolen var det lika tomt som sist, när Ulla och jag var där. Men efter en liten stund kom en familj som visade sig vara svenskar. De hade kommit samma morgon, åkt från flygplatsen och checkat in på Green Valley Resort. Nu kastade de sig i poolen! Den unge mannen, i 7 -8-årsåldern, hade sovit en timma under resan och var skelögd av sömnbrist, men bada i poolen skulle han! jag tror han somnade ovaggad ganska tidigt sedan!




Familjen försvann iväg på nya äventyr, och det blev välsignat tyst och stilla, så jag kunde ägna mig åt att läsa och filosofera lite. Luften står stilla vid poolen, så ett dopp då och då är nödvändigt. Och mycket vatten att dricka! Men när vattnet började närma sig samma temperatur som luften var det dags att dra vidare.




Massage! Det var ett tag sedan. Oljemassage är riktigt skönt, mjukt och vilsamt. Ha! Det ansåg inte damen som masserade mig! Här ska knådas! Visserligen med olja, men mjukt - glöm det! I en timma var smärtgränsen nära att överskridas, och då är jag ändå ganska tålig. Jag stapplade ut från Bee Massage på darriga ben och 300 baht fattigare. Hoppas det gjorde gott för onda axlar och nacke. Men jag lär vara ganska ledbruten i morgon.




Efter den pärsen kollapsade jag i hängmattan. Och där sover man väldigt gott! Nu undrar jag bara: Vem smygtog bilden????

4 kommentarer:

  1. Hej vännen.
    Tyvärr fungerar ej mitt internet ännu så jag får skriva efter arbetstid. Har nu arbetat mitt första pass efter semester.
    Längtar till värmen då du skriver så fantstiskt bra. Känner att jag ff är på plats. Jag plockar fram mina minnesbilder då du skriver om platserna.
    Sen en fråga,vem tog bilden då du låg i hängmattan?
    Kram ulla

    SvaraRadera
  2. Då var det varmt och jobbigt...när du nöjde dig med poolen...men den är ju också härlig på sitt sätt.
    Jag undrar också vem som tagit bilderna. Det kan väl inte vara han som kom seglande ner ifrån himlen igår?
    Kram/Monica

    SvaraRadera
  3. Jag undrar också... Ses imorgon! Lite vin kanske?

    SvaraRadera
  4. Ja, vilket mysterium... vem tog bilden?? Skönt såg det ut iaf!! Min måndag var lite annorlunda än din, fyra plusgrader halv sex på morgonen när jag gick till jobbet (jodå, här jobbar vi!!!), sen fick jag också massage, och även akupunktur och låg i sträckbänk en stund för min ömma nacke, så även jag var lite mörbultad under kvällen!!

    /syster gittan

    SvaraRadera