söndag 16 maj 2010

Premiär och äventyr med Ging!


Frukost på balkongen - varje dag! Visst kan man gå ut och äta frukost - inga problem - men det är så mysigt att sitta här med kaffe, juice, frukt och mackor. Vi har dessutom hittat ett bageri som bakar jättegott bröd! Godare än 7/11:s färdigskivade!



Idag tog vi Pärlan till Nai Harn Beach, av en speciell anledning. Där finns en stor parkeringsplats som brukar vara ganska tom på bilar. Jag hade nämligen bestämt mig: Idag ska det bli av! Idag ska jag prova att köra moppe! Jag har skjutit och skjutit på det, och att sätta mig på förarplats mitt på en trafikerad väg var inget alternativ. Jag hade säkert kört på allt i närheten i ren panik! Så en parkeringsplats verkade som en bra idé.
Det var riktigt darrigt vill jag lova, men Ulla, som är en positiv och uppmuntrande människa tyckte att det gick fantastiskt bra - för att vara första gången i alla fall. Och visst ser jag väl självsäker och trygg ut?? Bilder kan ljuga - jag kände inte att jag hade kontroll över Pärlan - det var hon som hade kontroll över mig. Men skam den som ger sig - det får bli ett nytt försök snart! Första hindret forcerat!




Svalkande bad efteråt! Lång promenad! Sedan var nerverna under hyfsad kontroll igen!




Ging tog oss med till ett högt berg utanför Phuket Town på eftermiddagen. Där bor mängder av apor! Redan ganska långt ner möttes vi av ett helt gäng som helt oförskräckt vandrade omkring på vägen.




Mor och barn. Är de söta eller är de söta?




Sedan fortsatte vi till marknaden. Varje helg - lördag och söndag - är det marknad här. Men innan vi gick in var det läge för ett besök på hong nam (toaletten). Skyltfreak som jag är kunde jag inte motstå den här som satt på insidan av toalettdörren!!!




Det är en STOR marknad! Och det är VARMT! Och det är kul!




En del shoppar loss och är närmast outtröttliga, Ulla till exempel! Men hon lyckades också handla en massa - det ena fyndet efter det andra. Själv blir jag närmast paralyserad och handlar ingenting. Och Ging ser måttligt road ut........Men Ging är väldig snäll och stod ut länge!





Det är mycket att se på marknader som man kanske inte har förväntat sig.
Ormshow (hoppade vi över - tack Ging men nej tack), hundvalpar och kattungar i bur lite överallt, och så detta - ett litet badande barn mitt i allthop!

Trötta och nöjda var vi hemma igen vid 19-tiden. Ging har varit fantastisk att vara ute med. Vi trodde flera gånger att han var försvunnen i mängden på marknaden, men oj vilken koll han hade på oss! Han visste precis var vi fanns någonstans när vi trodde att vi var borttappade!
Det kanske blir fler turer...........?

5 kommentarer:

  1. Vilken trevlig utflykt ni verkar varit på! Snygg guide också ;-) Ni kanske ska hyra honom för flytande restaurang-besök - han hittar dit! Kram!

    SvaraRadera
  2. Apor på gatan, vilken grej!! Och kör försiktigt nu, ta du parkeringsplatsen några gånger till...!

    /syster gittan

    SvaraRadera
  3. Bra att du tränar....det får bli min tur att träna nästa gång, för att bli skjutsad av dig är väl en utopi!
    Kram/Monica :)

    SvaraRadera
  4. Ulla är en väldans bra pedagog. Så jag är säker på att hon lär dig köra innan hon reser hem.
    Härligt att läsa om era äventyr.
    må så gott i värmen Ge min ällra käraste vän Ulla en kram från mig
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  5. Kör nu inte på några apor morsan, och ta det försiktigt... Förresten så får du faktiskt ta och uppdatera din blogg snart... det är ju evigheter sen! Vad f-n gör du därnere? bara latar dig och slappar eller???!!! :)

    SvaraRadera