fredag 30 april 2010

Sista april - sista nedräkningsdagarna

Valborgsmässoafton - grått och småkallt och regn i luften. Idag ska alla fira, sjunga vårsånger och äta och dricka gott för att fira vårens ankomst. Själv ska jag jobba. Konstigt att jag alltid jobbar alla helger det här året....... Men det gör inget - jag får igen det många gånger om snart.........



Om några dagar flyttar jag in på Malee Garden i "min" gamla lägenhet! Oj vad jag längtar! Och jag som alltid har några kilo böcker i packningen behöver inte tänka på det denna gången. Här finns ett bibliotek! Med en massa böcker jag inte har läst dessutom - det kollade jag in i november. Den gången fanns det inte så mycket tid att läsa böcker - det gör det nu! Läshörnan är hur mysig som helst, men jag kommer nog att sitta på balkongen - min absoluta favoritplats, eller ligga i hängmattan i trädgården och njuta av bok efter bok.........




På kvällarna blir det goda middagar - Tom Yam Kung är inte fel! Stark! Det finns restauranger att välja på i Ban Sayoarn! Fast Stenbordet känns som förstavalet när jag landar - vilken mat, och vilka trevliga människor!





En god och vacker drink på kvällen kanske? Eller en Singha......... Det är bara att välja!
Det blir inte bara mat,dryck och böcker - det blir annat också. Men jag behöver inte planera - jag har ju oceaner av tid på mig - 4 veckor!

5 kommentarer:

  1. Nu blir jag riktigt avundsjuk trots att det bara är några veckor sen jag kom därifrån...

    Hälsningar Flashpacker

    SvaraRadera
  2. Hej du obekanta! Men vi delar kärleken till lägenheten och byn. Jag och min man längtar också dit men kommer inte iväg förrän i mitten av januari nästa år. Men då stannar vi en månad. Jag njuter också av balkongen.
    Hoppas att du får det skönt.

    SvaraRadera
  3. Åh.. Marie-Anne vad målande du beskriver "vårt" paradis Malee Garden i Ban Sayoarn! Jag är verkligen riktigt avis men hoppas ändå att du ska få fyra härliga, vilsamma och underbara veckor i Thailand...för det är du värd!

    SvaraRadera
  4. Flashpacker - jag läste med nöje din blogg när du var där! Man längtar alltid tillbaka.....

    gropbrita- den som väntar på något gott.... Jag ska njuta - och skriva om allt som händer och sker i Ban Sayoarn!

    Monica - tack! Planeringen fortsätter - tillbaka i vinter eller hur?

    SvaraRadera
  5. Jag instämmer i att du är äldigt duktig att målande beskriva saker o ting i skrifr!! Tror författare o fotograf skulle passa dig perfekt!! Skriv en bok om Thailand med foton, du kommer att bli rik, och kan dra dig tillbaka och baaaara resa....
    Låter iaf underbart, och jag tror det blir till att spara nu, och släpa med Kenny, han skulle verkligen behöva den där balkongen och drinken och böckerna och maten.... Och jag med!!

    /syster gittan

    SvaraRadera