måndag 26 april 2010

Sista miniresan på länge.........

Ett besök hos min far, för sista gången på ganska länge....... I strålande vårväder gick Eds vårmarknad av stapeln! Det brukar väl vara sådär 10 000 besökare under några timmars tid. Hela samhället är avspärrat för biltrafik och det är bara att gå eller åka en av de gratisbussar som går in till centrum under hela dagen. Snacka om folkfest!



Marknaden återkommer varje vår i april och varje höst i oktober. Marknaderna har hållit på sedan året efter jag föddes - rätt många år med andra ord....... Här kan man göra fynd vill jag lova: Vad sägs om svenska vikingasockor, ren- och björnkorv, förfärliga kläder till hutlösa priser, loppisfynd av alla de slag, ballonger och leksaker, marknadskarameller och mat, mat, mat!




Idag innan jag skulle åka hem tog jag en promenad med min far. I en springa mellan asfalten och en husvägg mitt i centrum hittade vi årets första maskrosor - solskensblommor!
Nu blir det snart orkidéer istället för maskrosor - 8 dagar kvar!!!

3 kommentarer:

  1. Härligt marknadsväder och fina bilder som vanligt!! Du skulle bli fotograf...!

    /gittan

    SvaraRadera
  2. Åh..vad jag skulle ha velat vara med på den marknaden....men var så säker, vi kommer till höstmarknaden i oktober istället, för då är säkert garaget klart!

    SvaraRadera
  3. åhhh eds marknad, ett glatt barndoms minne. det skulle jag verkligen vilja uppleva igen!//Johanna

    SvaraRadera