fredag 23 april 2010

Snart..........

Nu börjar det närma sig på riktigt! Bara 11 dagar kvar.... Men först ska jag klara av 5 arbetsnätter, ett besök hos min pappa, tvätt och andra nödvändigheter och hålla tummarna för att inte askmolnen ska sätta käppar i hjulet....... Nu lär Landvetter vara öppet igen även om inte alla flyg går som de ska. Och Arlanda verkar också lugnt - för tillfället. Min resa startar på Landvetter med ett kort stopp för byte av plan på Arlanda, sedan Bangkok och efter ett par timmar på flygplatsen där går resan mot Phuket och Malee Garden!



Då kommer det att se ut så här! Ett par timmar i hängmattan kommer det nog att vara läge för när jag äntligen kommer fram!











Och när jag har landat "på riktigt" kommer det att se ut så här!







Pratade häromdagen med Ulla, min kompis från Helsingborg. Vi träffades på Barnhemmet på Phuket för 3 år sedan och har hållit kontakten sedan dess. Hon landar 3 dagar senare än jag och bor med mig i 2 veckor. Vad vi ska ha det bra! Fast Ulla har bestämt sig för att jag ska lära mig köra moppe - vi får väl se hur det blir med det... Jag är en riktig fegis - bara jag tänker på att köra moppe i Thailand blir jag kallsvettig......Moppe förresten - det är lätt MC det handlar om!
Men först och främst ska jag komma iväg, så nu får askmolnen försvinna så jag slipper bekymra mig om dem!

3 kommentarer:

  1. Shit...va jag blir avis! Håller iaf tummarna för att du kommer lyckligt iväg och att rödskjortorna håller sig lugna...så det inte blir något trassel på flygplatsen i Bangkok...

    SvaraRadera
  2. Nu ser det mera hoppfullt ut..så du kommer säkert i väg.. gud så skönt!♥

    SvaraRadera
  3. Rödskjortorna trasslar inte på flygplatsen, de var gulskjortorna... vulkaneländet verkar lugnat sig också va? Du kommer nog snart till oss och hängmattan!

    SvaraRadera