lördag 3 april 2010

Påskafton

Mellan två jobbnätter behöver man frisk luft, så en promenad fick det bli. Vädret: Strålande sol från klarblå himmel, 13 grader varmt! Kunde knappast önska mer just idag.... Nu börjar problemet med vad man ska ha på sig - varmt eller kallt, för mycket eller för lite. Det ska bli så skönt att slippa tänka på det snart - shorts och linne, punkt slut!


Så här såg det ut idag, högst uppe på Göta Älvbron..........


......och så här såg det ut alldeles i närheten av mitt hus - med lite fantasi kan man ana att gräset snart är grönt.



Idag äter alla en massa god påskmat överallt. Utom jag då. Det blir en knäckemacka med ost och en kopp te frampå natten på jobbet. Men det ska jag snart ta igen: Längtar efter räkor i röd curry på Stenbordet i Ban Sayoarn!

2 kommentarer:

  1. När du sätter dig vid Stenbordet i Ban Sayoarn och beställer in räkor i röd curry kan du skicka en tanke till mig som sitter under mitt plasttak ute på Rörö och njuter av mitt kaffe med skorpa...inte ett dugg avis...tro inte det!

    SvaraRadera
  2. SÅ FINA BILDER!!!

    /gittan

    SvaraRadera