måndag 3 februari 2014

Val och jag..............


Nog blev det en underlig dag! Kameran - ja, den låg kvar i ryggsäcken, och inte hade jag en tanke på att ta upp den! Däremot hade Tommy kommit ihåg sin kamera, så idag blev det han som fick stå för bilderna. Och då blev det lite bilder på mig!
Förmiddagen ägnade vi åt att städa lägenheten - det kändes skönt att få det gjort! Och så tog vi Silverpilarna till Nai Harn! Idag var det ju valdag i Thailand, men av det märkte vi inget här - det var lika lugnt som vanligt, bortsett från trafiken som var nästan lika intensiv som vanligt. Vad jag förstår har valdagen i alla fall varit förvånansvärt lugn - inga större våldsamheter har rapporterats. Fast alla fick inte rösta på grund av spärrade vallokaler, tydligen bl.a. här på Phuket..............


Det var ovanligt mycket folk på stranden idag. Och varmt! Fast efter en stund började jag känna mig konstig, yr, matt och fick en tilltagande huvudvärk. När jag började frysa trots värmen insåg jag att det var feber på gång! Att köra Silverpil tillbaka kändes rätt riskabelt, och dessutom i det närmaste oöverstigligt, så min cykel lastades in i en tuk-tuk tillsammans med mig och forslades hem till Malee Garden! Tommy körde cykel. Trots att han irrade bort sig en gång och fick köra en ganska lång omväg så var vi hemma nästan samtidigt.
Jaha - rätt hög feber! Vad det beror på har jag ingen aning om. Kanske en förkylning på gång?. Eller kanske bara för mycket sol (trots att jag har varit lika försiktig som vanligt med solen.......)? Det blev i alla fall sängläge för min del. Inne hos grannarna var det också sängläge för halva familjen..........Och inne hos Rosie och Taro låg Lily i feber. Rena rama sjukstugan i hela kvarteret alltså!

Tommy hade fått gå ut och äta middag själv i kväll, om det inte hade varit så att Taro och Rosie fixade mat och levererade till båda lägenheterna framåt kvällen. Det är vi evigt tacksamma för! Gott var det - till och med jag  fick i mig en del trots febern! 

Nu hoppas jag bara att en lång natts sömn ska göra att jag vaknar feberfri och pigg! Fast måndagen blir en vilodag - i alla fall för mig...............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar