söndag 2 februari 2014

Irrfärder..........


Idag skulle vi försöka hitta cykelvägen till Hemliga stranden - Laem Ka. Det tog lite tid och några felkörningar, men till slut var vi framme!


Det var högvatten när vi kom, så första badet tog vi direkt, innan havet började dra sig utåt igen - för det gör det alltid! Flera timmar tillbringade vi i skuggan under träden och njöt av lugnet och tystnaden, för inte en enda båtturist såg vi till! Fast till slut kom de ju i alla fall! Det verkar som om samtliga hade blivit körda till Koh Lon innan vi kom, för sedan skulle tydligen alla tillbaka till sina hotell samtidigt. Speedbåtarna körde i skytteltrafik! 


Vi studerade spektaklet en stund


innan vi rullade hemåt så sakta. Hitta hem igen gick bra - bara en enda felkörning!


Kvällen bjöd på vacker himmel och nymåne!


Stenbordet bjöd på sodavatten (torrlagt inför valet i morgon!),


Pad thai


och fisk i sötsur sås! Nåja, bjöd och bjöd - 260 baht, c:a 50:-,  kostade det kalaset! 

Lite problem hör väl till, men jag är faktiskt lite bekymrad över min lilla Mac som nu är helt urladdad! På måndag får det bli Big C där jag kan få experthjälp. Nu hoppas jag bara att det är laddaren det är fel på, och inte själva datorn...........
Under tiden får jag använda Tommys PC när jag ska blogga och hålla kontakten med nära och kära - den går stadigt som en gammal traktor, säger Tommy i alla fall.........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar