söndag 4 mars 2012

Hav - inte pool!


"Jag vill inte bada i havet" sa Leo bestämt. Han har badat i pool på Koh Mak i en hel vecka nu......... Om jag kunde begripa varför ungar alltid ska bada i pool, när det finns ett helt, stort, ljummet hav? Nåja - där hade han ingen som helst talan - mamma och pappa ville till Nai Harn Beach, så det var bara att följa med!


Lite instruktioner på väg ut i vattnet, väl försedd med simglasögon (vilket inte är alldeles fel - vattnet är väldigt salt!)
Nai Harn är min favoritstrand bland de "stora" stränderna, bara man hittar en plats under palmerna så man får lite skugga. Det gjorde vi idag. Visst - mycket folk var det, men det är det överallt just nu. Fast långt ifrån så trångt som på Kata - och nästan inga försäljare såg jag heller. 


Motståndet mot havsbad försvann helt när Leo fick se vågorna! Han var helt exalterad och omöjlig att få upp ur vattnet den närmaste timmen! Till slut gick han i alla fall motvilligt med på en stunds vila, vätskeintag och ny insmörjning med solskyddsfaktor 50! Efter c:a 3 minuter: "Mamma - får jag bada igen?" 


Det var verkligen inga små vågor därnere på Nai Harn idag! Här reser vi oss just efter att ha blivit omkullslagna och snurrat i en av de större vågorna! Jag avskyr det och gör allt för att undvika att hamna i den situationen, men inte Leo - tvärtom! 


Till slut var det i alla fall dags att åka tillbaka hem - nya aktiviteter väntade. Lite mat till exempel........


Egentligen skulle vi alla åkt till Karon och hört Ging och hans band spela där, men med en 7-åring som inte sovit många timmar de senaste nätterna, och som dessutom badat i havet oavbrutet i 2 timmar och bränt ansiktet(!) var det läge för lite hemmamys och en tidig kväll! Fredrik däremot åkte till Karon, och när han kom hem har jag ingen aning om. Det ska bli spännande att höra hur han hade det, och få se bilderna! Själv har jag ju all tid i världen att se och höra Ging och bandet, så det var ingen större uppoffring att stanna med Leo och Annelie i kväll.
Kvällen avslutades för vår del med kylbalsam från Pharmacy och banana pancake på balkongen! Sedan var det slut..........!

Monica dränktes också idag.........


1 kommentar:

  1. Vilken häftig kille och så fräck han ser ut i sin frisyr.
    Hälsa så gott till Fredrik O Anneli från mig.Förstår att det var en härlig känsla att få se dem o hålla om dem efter en så lång tid.Kram till er alla.

    SvaraRadera