torsdag 22 mars 2012

För allra första gången.......


.......i Thailand! Och inte nog med det - för allra första gången i ett flygplan..........Efter en hel del oro innan visade sig flygresan bli det närmaste en succé man kan komma - de många timmarna på 10 000 meters höjd gick i stort sett smärtfritt! Så det var en nöjd Tommy jag mötte på Phukets flygplats på tisdag eftermiddag! Efter en hel månad var det fantastiskt att träffas igen!


Allt är nytt - allt är främmande, och många timmars resa i kroppen - en lugn första kväll fick det bli, med premiärmiddag på Stenbordet och olika varianter av räkor - som han uppskattade lika mycket som jag...........Och jag trodde att Tommy skulle slockna, men icke! 01.30 kom vi till slut i säng - det är ju så himla skönt på balkongen på kvällen.......


Långhårig? Ja. Tur att man bor granne med frisören......... Före klippning.........


100 baht kostar det att klippa sig här, i alla fall om man är farang. Jag kan inte läsa thailändska, men jag gissar att skylten säger att thailändare klipper sig för halva det priset.......


Frisersalong i byn.....TV-underhållning på thai ingår i priset!


Efter klippning! Och vilken noggrann frisör - det tog lång tid! Och bra blev det!


Fascinerande vyer och annat annorlunda hittar Tommy hela tiden..........Mycket frågor får jag, och mycket är det som jag inte kan svara på.......


En skål i vitt vin med mycket is på balkongen innan vi ska gå ut och äta middag!


Och hos Daa och A på Home Steak kände vi oss väldigt välkomna - som alltid! Och gott var det - som alltid! Och visst fick vi en "Heaven" som avslutning på middagen!
Och så blev kvällen sen natt - igen!

7 kommentarer:

  1. <3 Ha en fortsatt underbar semester!!

    SvaraRadera
  2. Så fin Tommy blev i håret,Ha det så gott!

    SvaraRadera
  3. Så härligt att se att ni njuter och har det bra...ser fram emot att läsa om era vidare äventyr...
    Kram till er båda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja - äventyr - vi tar det lugnt! I alla fall ännu så länge!

      Radera
  4. Ja kul och skönt att ni är tillsammans igen !
    Hoppas ni får fina veckor. Du reser väl med honom hem?

    SvaraRadera