torsdag 29 mars 2012

Solpaus och överraskningar



Att det skulle bli en paus från strand och sol idag bestämde vi redan igår. Hur underbart det än är, så behöver man vila från vilan på stranden och göra lite annat. Dessutom får man ta hänsyn till kroppens röda nyanser - de behövde få en ton lite närmare brunt om man säger så.........


Tommy hittade Britt-Maries bok "Resa i Thailand" i bokhyllan och var snart fast i den där i skuggan på balkongen. Nästa gång vi kommer hit blir det upptäcktsfärder, kanske med buss, eller tåg, för att se lite mer av detta enorma och fantastiska land! Och under tiden kan man passa på att lära sig lite mer.......


Ja - det ska ju göras förr eller senare - boka biljett till Bangkok för hemresan! Även om det är ganska många dagar kvar tills dess, så är det väl lika bra att få det gjort........Så jag gick till resebyrån. Och där fick jag en överraskning av det mindre roliga slaget! Ojojoj - den här hemresan kommer att gå till historien......! Jag får återkomma om det - troligen kommer den resan att behöva ett alldeles eget, långt blogginlägg!


På kvällen kom äntligen det där regnet som vi hade väntat på hela dagen! Fast på en halvtimma var det över, och lämnade efter sig en behaglig svalka.
Och sedan slog vi rekord i leken hurlängeorkarmanegentligenvaravaken.......

Tur att man inte har ett jobb som väntar därhemma - jag kommer att behöva flera dygns sömn när jag kommer hem tror jag.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar