torsdag 13 februari 2014

Dessa morgnar!


Jag måste ha anpassat mig till thaitime på riktigt, för de sista dagarna har jag vaknat prick 6.45, varje morgon. Då har solen just gått upp, och luften är sval och skön. Det är fortfarande tyst i Byn, fast de första morgonljuden börjar höras. Grannarna till höger om oss verkar tvätta kläder vid den tiden. Fåglarna har vaknat till liv och kvittrar för fullt i bambusnåren. En ekorre springer förbi på elledningen, på jakt efter fågelägg. Men det får han ångra, för föräldrarna anfaller och han är nära att rasa rakt ner i marken. En stund hänger han upp och ner, innan han kommer på rätt köl igen och kan rädda sig tillbaka, på behörigt avstånd från det ilskna fågelparet!
Tommy sover fortfarande. Jag sitter en lång stund och lyssnar, först till tystnaden, sedan till ljuden från en vaknande by.  Till slut vaknar Tommy, ofta någon timma senare än jag - då är det kaffe på balkongen. Jag älskar morgnarna här!


Även denna dag har varit väldigt lugn. Jag tog en liten sväng för att handla, och Tommy hämtade tvätten som vi lämnade in häromdagen. Framåt kvällen landade vi på Home Steak igen. Där är omgjort sedan förra året, och en massa fina nya konstverk har kommit till. Vart man än vänder sig hittar man vackra tavlor och träskulpturer


som den här


eller de här!


Och nu börjar jag äntligen känna mig lite piggare - idag har jag bara sovit middag EN gång!


Här samlades hela gänget i kväll - Rosie, Tommy, Nisse, Anitha och jag! Jag tror att A skakade lite på handen när han tog bilden, men glada är vi i alla fall!


Kvällarna - ja, de är inte sämre än morgnarna........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar