måndag 17 februari 2014

Follow up appointment



Nu ska jag väl ändå se slutet på den här eländes sjukdomshistorien! Jag tycker att den har varat alldeles tillräckligt länge!
Idag hade jag tid hos den snälle läkaren på Bangkok Hospital, redan klockan 9 på morgonen.


Taxi beställde jag häromdagen. Men när jag kom vid 8-tiden träffade jag en yrvaken thailändare som hade glömt av det hela! Tur att han var på plats i alla fall....Fast hitta till sjukhuset - nja....Bra att adressen stod på thai på min återbesökslapp!


När man väl är på plats så går det undan! Koll av temp, blodtryck och syreupptagning, och sedan in till läkaren som lyssnar både här och där, ställer frågor, skriver ut lite mer medicin (inklusive vitaminer, för han tyckte att jag fortfarande verkade lite klen....). Och så ett nytt sjukintyg! Sedan var det bara att, i sällskap med en sköterska, förflytta sig till kassan. Där slapp jag betala - det var redan löst med försäkringsbolaget! Men medicinerna fick jag med mig, i en vackert grön liten papperskasse! 
Så nu är jag väl frisk?


Fast lite trött blev jag efter en stressig morgon, så det fick bli poolen idag också.
Tommy solar insidan av armarna.....


Svalka sig får man göra i duschen - poolen håller nästan samma temperatur som luften! Och idag lär det ha varit 33 grader enligt säker källa!


Här stannade vi ett par timmar - skönt att den finns nära oss, poolen! Och snart flyttar gamla vänner sedan förra året hit och ska bo här ett tag - välkomna Eva och Jerry!


Klar att gå ut och äta!


Kvällshimmel.....
En riktigt varm kväll blev det idag! Tack och lov för fläkten på balkongen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar