onsdag 26 februari 2014

Pärlan 3


För fyra år sedan hyrde vi motorbike, kompisen Ulla och jag, och körde runt med i Byn och omgivningarna. Det vill säga - Ulla körde. Jag åkte med. Visst testade jag att köra några gånger, men insåg rätt snart att jag och motorbike inte riktigt går ihop..... Det här är Pärlan 2 - Pärlan 1 tjurade från början och byttes ut efter något dygn!


Nu står Pärlan 3 på Malee Gardens gård, hyrd efter många turer med uthyrningsfirman - vi skulle fått den redan i lördags, men det där med kommunikation är inte alltid så lätt.... Men nu är alla papper ifyllda, hyra och deposition är betald och nu är hon vår för resten av tiden här! Och jag ska inte köra - det ska Tommy göra! Jag ska bara åka.
Det gäller att kolla var alla spakar och knappar sitter, och att inse att tutan sitter där blinkersen borde sitta. Och att man måste hålla in bromsen och ta upp stället, annars startar den inte!


Hjälmar ingår förstås. Det var inte det lättaste att hitta några som passade! De flesta var för små för Tommy och för stora för mig! 


Telefonnummer kan väl vara bra att ha.......


Det verkade inte vara så värst mycket bensin på den här biken. Men var finns bensinmätaren? Vi hittade den inte. Men vi gick upp en bit på gatan och köpte ett par liter (som vi fick i en plastflaska!) för säkerhets skull! 
Tommy tankar.......
Och sedan hittade vi bensinmätaren till slut! Nu har vi drygt halv tank - det ska väl räcka ett tag......


Min fina hjälm med en panda på - det slutade med en barnhjälm för min del! Har jag verkligen så litet huvud?


Det blev mycket den här dagen. Och inte hann vi få vår middagssömnstimma heller! Så när kvällen kom orkade vi inte så mycket mer än äta middag och sitta en stund på balkongen och beundra Pärlan 3 där nedanför innan vi stupade i säng! I morgon blir det provtur......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar