fredag 1 mars 2013

Semester från semestern!


Jag vaknade tidigt idag och fick för mig att jag hade försovit mig, men insåg efter en stund att det var ju inte idag vi skulle iväg! I alla fall inte så långt, och inte så tidigt!
Grannarna var uppe en stund senare och åt sin frukost ute på gatan. Och lilleman har lärt sig gå! ( Nu kanske han kan försvara sig lite bättre mot storebror som sällan försitter en chans att nypa till honom........)
Fast - ska det gå fort så är gåstolen fortfarande bäst!


Med tunga steg på väg till tandläkaren..........


11.30 var det sagt, och strax innan blev han inkallad, Tommy, och milt nedtryckt i en tandläkarstol. I 40 långa minuter fick han stå ut innan allt var klart - inga hål, inga andra konstigheter och effektiv rengöring av varenda tand! Det gjorde väl inte saken sämre att den snälla sköterskan hela tiden ömt klappade hans axel med ena handen och skötte salivsugen med den andra!
Så - med lätta steg lämnade vi Kata Beach Dental Clinic, 1000 baht fattigare! Hemma hade det kostat en hel del många pengar mer.............


Men ikväll får jag nog ställa mobilen på väckning, för i morgon blir vi hämtade 9.15 f.v.b till Koh Lanta via Phi Phi Island. Där tänker vi stanna en vecka. Och vädret ser ju lovande ut


i alla fall om man jämför..........


Så  - i morgon kväll sitter vi stranden på Long Beach och tittar på det här..........

2 kommentarer:

  1. Vill bara säga att vi har fint här oxå - så de så!
    Tro inte att jag är minsta avis!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker prognoserna var rätt lika.. bortsett temperaturen då! ;)
    Tandläkare - är alltid läskigt att gå till.. jag hade nog backat..

    SvaraRadera