tisdag 26 mars 2013

Annorlunda

Är man beachboy har man många arbetsuppgifter - plåstra om sargade turister till  exempel....

blir det när man flyttar till ett nytt ställe. Är man här så länge som vi har varit så skapar man rutiner, och dagarna följer ett visst mönster. Det kallas visst vardag, och jag gillar det!
  Men nu är vi på ett nytt ställe sedan ett par dagar, och mycket blir annorlunda. Jag gillar det också. Här har vi morgonsol - den enda stunden på hela dagen när det är för varmt att sitta på uteplatsen. Alltså blir det tidig frukost i stället för den vanliga, mycket sena! Det innebär att vi behöver äta någon slags lunch för att inte svälta ihjäl innan kvällen. Förut klarade vi oss på frukt och bröd frampå eftermiddagen. Det gör vi inte nu.  Så vi äter en sen - och lätt - lunch. Helt OK.......


Det är inte alltid bara vackert på stranden. Två dagar nu har det drivit in massor av skräp - mest plast, något som det finns gott om i det här landet. Jag fattar inte var all skit kommer ifrån! Men jag vet att i morgon kan vattnet vara klart som kristall igen.......


När vi kom ner idag var det högvatten, ända upp till stolarna.I lagunen var stranden borta. Ett par timmar senare fanns där väldigt mycket strand.........


Tommy väntar på middagen


och det gör jag också............


Idag testade Tommy spaghetti Carbonara  på Kata Mama - för 80 baht! Billigast hittills. Och gott var det!


Bao, min gamla kompis sedan många år tillbaka, satt troget och väntade på eventuell nedfallande mat. Han har blivit både gammal och tjock, Bao, men fortfarande vaktar han sitt revir och släpper ingen djävul (annan hund alltså!) över bron!

I kväll är det varmt, och vi är trötta, så snart blir det sängen. Men ännu en stund sitter vi och tittar på Khom Loyerna, vita och röda, som stiger mot skyn, en efter en............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar