måndag 18 mars 2013

Jag har haft bättre dagar......


Så var det min tur. Man ska väl inte inbilla sig att man kan leva tre månader i Thailand utan minsta krämpa! Den lokala doktorn tyckte att sjukhuset var det bästa stället för mig idag. Och det var säkert rätt - allt kan man inte fixa själv.

Bilden från Internet - jag glömde kameran - igen!

Så det var bara att ta skeden i vacker hand, sätta sig i en taxi och åka till Phuket International Hospital. Och där blir man mottagen som en kunglighet! De till och med öppnar dörren till taxin när man kommer, och sedan är det hela tiden någon som följer med dit man ska - varje steg på vägen! Ser man väldigt klen ut så får man åka rullstol. Men så klen var jag inte! Jag kunde allt gå för egen maskin.

Nåja - ingen fara var det, och inget allvarligt, men sjukhusbesök var nödvändigt p.g.a. provtagning om inte annat - det fixar inte Dr. Chusak! En timma fick jag vänta. Och då hade jag inte beställt tid ens! Sedan fick jag vänta ytterligare 45 minuter på att proverna skulle bli klara. Och så var det bara att betala, hämta ut antibiotikakur och diverse annat och åka hem! Om en dag eller två lär jag vara fit for fight igen!

Oj vad jag är imponerad av Phuket International Hospital - tänk om det kunde vara lika mycket personal och lika fantastisk service på svenska sjukhus................

Där gick den dagen, och jag kan som sagt tänka mig trevligare dagar. Men å andra sidan har både Tommy och jag fått se en del av thailändsk sjukvård från insidan...........



1 kommentar:

  1. Hoppas nu antibiotikakuren hjälper så du blir ok igen. Ha det gott de sista veckorna för snart är ni hemma i kylan igen. <3

    SvaraRadera