söndag 3 mars 2013

Best House och Somewhere Else


är vårt närområde nu. På Best House bodde jag för 6 år sedan i över en månad, och har längtat tillbaka sedan dess.Den gången klarade jag mig bra med fläkt i rummet. Numera är AC ett måste - är det åldern som tar ut sin rätt? I alla fall hade de som tur var AC-rum. så ett sådant fick det bli - fast i morgon flyttar vi till ett större rum. Nu bor vi i ett pytterum där man knappt kan vända sig, men för två nätter är det OK. 

I natt vaknade jag klockan 2 och hade svårt att somna om, så jag gick ut på balkongen och satt där länge. Det var alldeles dödstyst, sånär som på det mäktiga ljudet av vågorna mot stranden........


Best House är sig likt! Fast en ny altan har det blivit sedan sist - mysigt att sitta här och äta frukost. Och billigt - 95 baht! 
Samma ägare är det fortfarande, och igenkänd blev jag, trots att det har gått 6 år sedan sist............


Bara 50 meter har vi till strandkanten, och restaurangen, där jag ätit så många gånger, finns kvar, även den med samma ägare. Det känns lite som att komma hem!


Long Beach mot söder.......
Vad det är lugnt här! Inte många människor, trots att det är högsäsong. Lite skillnad mot Kata Beach där solstolarna fortfarande står i fyra rader med noll luft emellan.. .....Här finns inga solstolar.........

Long Beach mot norr...........


Och solnedgångarna...........


Och alla färgerna...........


När solen har gått ner på riktigt syns ljusen från alla fiskebåtarna i fjärran, som ett pärlband på havet...........


Ikväll letade vi upp ett av mina gamla favoritställen - Mr Wees pizzeria! Hit gick jag då och då....... Och visst fanns den kvar! Och lika fullsatt var det nu som då! Och pizzorna var lika goda fortfarande.........


Hemma efter en skön dag med mycket sol, lite regn och en massa nostalgi och minnen..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar