tisdag 12 mars 2013

Absolut nästan ingenting


har hänt idag! En helt vanlig dag i paradiset alltså. Fast det var dags att hämta tvätt, bädda rent och ladda på telefonen med nya friska baht förstås......... För övrigt har vi levt drönarliv hela dagen. 
Idag köpte jag en av de två engelskspråkiga tidningar som kommer ut en gång i veckan. Phuket Gazette är den ena - den läste jag häromdagen. Idag blev det Phuket News. Alltid spännande att se vad som händer på ön........


På förstasidan: Chair wars! Det visar sig att man den 1 mars tog bort en av tre rader med solstolar på stränderna (Tre? Här har det varit fyra tidigare - nu är det tre!) Turisterna går i taket och kräver fler solstolar - de som finns nu räcker inte till!


Det är tydligen näst intill slagsmål om att få betala 200 baht för två stolar och en parasoll!


Jag tror att jag föredrar detta...........
Finns det bara skugga under stora träd, så behöver man varken solstolar eller parasoll!

De här tidningarna har spännande artiklar ibland. Häromdagen läste jag i Phuket Gazette om en äldre man som åt levande geckoödlor. Han hävdade att det höll honom frisk, och att det dessutom stärkte hans sexuella förmåga. En ödla varannan eller var tredje dag var perfekt tyckte han. Håhåjaja. Tron kan försätta berg sägs det........Dessutom undrar jag hur han lyckades få tag i de supersnabba ödlorna.............



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar