söndag 17 mars 2013

Söndagslugn och godis


Söndag, och Byn är väldigt tyst och stilla. Det är val, så man skulle kunna tro att det var liv och rörelse, men idag är väl alla i vallokalen, för det ska väljas ny byhövding!
Vi har en lugn dag med hundarna.
Jag går en runda i den söndagsssömniga byn, men det är varmt, så jag är snart tillbaka igen.


Att ligga framför fläkten är skönt, både för människor och hundar!
Själv lägger jag mig i hängmattan med en bok och en fläkt. Det är skönt, så jag tror att vi får skaffa en hängmatta till Drömstugan. Eller kanske två, så vi får varsin........


"Öppna porten - jag hör ju att det är min husses bil som kommer!"


Och On, snäll som hon är, öppnar förstås. Men inte förrän hon har bundit fast rymmarhunden!
Och Mike är överlycklig att se husse igen! (Matte och Helena är också med, men de är inte riktigt lika intressanta........)


Jack är också glad trots att han är kopplad i räcket. Men så fort porten är stängd blir han frisläppt igen!


Så har vi då gjort vårt helgjobb som hundpassare! Det var inte särskilt jobbigt faktiskt...........Vi har haft det riktigt mysigt tillsammans med Jack och Mike!

Så kör Ging och Britt-Marie oss tillbaka till Kata, och med oss hem får vi thailändskt godis! Jag vet inte vad det heter, men det är små supertunna pannkakor som man rullar in sockervadd i. Sött, sött och farligt gott!

Så säger vi hej då - nästa gång vi ses kanske blir i Sverige! För nu är det bara exakt två veckor kvar till hemresa............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar