torsdag 8 juli 2010

Halva min dröm........

.....har äntligen gått i uppfyllelse! Efter ett år, åtta månader och två dagar i bostadskön fick jag min efterlängtade lägenhet på Rörö! Så nu ska stadsbon bli öbo om sju veckor!



Kontraktet är undertecknat och återsänt, så nu är det bara att sälja lägenheten i Göteborg! Samt en massa andra "måste göra"-saker då! Inte vet jag hur jag ska hinna allt, men det löser sig nog. Men jag har faktiskt inte tid att jobba egentligen!




Och här ska jag bo! På andra våningen till höger! Där ska jag bre ut mig på 63 kvadrat (i stället för nuvarande 35) och leva i lyx och överflöd med tvättmaskin och torktumlare i badrummet och diskmaskin (!) i köket!




Och när jag tittar ut genom något av mina TRE stora fönster mot havet blir det detta jag ser! Rörö hamn!




Den andra halvan av min dröm? Den får vänta lite, tills jag blir arbetsbefriad. Men då ska jag hyra hus i Thailand, t.ex. det här, och bo där hela vintrarna!

8 kommentarer:

  1. Det ser ljuvligt ut! Synd att vi inte kan byta halvårsvis... men vi vill vara på samma ställen samtidigt ;-)

    SvaraRadera
  2. Vilken lycka GRATTIS
    Gina

    SvaraRadera
  3. Underbart Marie-Anne...vi blir ju nästan grannar! Vilka mysiga kvällar vi kan ha när mörkret kommer. God mat och gott vin och massa prat!!!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig lägenhet och vilken utsikt. Kommer mer än gärna och hälsar på dig.
    Ett jätte grattis till dig.
    Kram ulla

    SvaraRadera
  5. Grattis till kontraktet! Det ser verkligen ut att vara ett toppenläge, härligt på sommaren men på vintern tror jag att du kommer att trivas bättre här nere i Thailand. Planerar du att bo på Phuket, eller någon annan del av Thailand?

    SvaraRadera
  6. Tack alla! Det ÄR ljuvligt!
    Britt-Marie: Kanske en majmånad - jag gillar ju maj i Thailand!
    Gina: Lycka var ordet!
    Monica: Kära granne........
    Ulla: Välkommen!!!
    Christer: Phuket blir det nog! Kanske vi blir grannar...

    SvaraRadera
  7. Christer och Marie-Anne - ni blir grannar, lovar! Chister bor i i kröken strax innan man åker uppför berget mot Kata. Jag väntar fortfarande på en middagsinbjudning av honom, hehehe...

    Marie-Anne, hmmmm... ingen dålig ide!

    SvaraRadera
  8. I februari - mars kanske vi ses och äter middag..........

    SvaraRadera