söndag 4 juli 2010

Mistel och jag



Mistel, min lånekatt, har väldigt bestämda åsikter om vissa saker. Framför allt är hon mycket noga med vilken sorts mat hon kan tänka sig att äta.




Jag erbjöd henne maten till höger. Hon tittade på mig - mycket surt, och spatserade föraktfullt därifrån med svansen rakt upp. Det var bara att gå till affären - Friskies ska det vara, annars kan det kvitta tydligen.




Den här gången blev det rätt! Nu gillar Mistel mig igen!




Själv är jag inte så noga med vad jag stoppar i mig - det går bra med nyfångad, nykokt krabba och ett glas vitt till exempel........




Så här nöjd var Mistel - hon snarkar!!!

2 kommentarer:

  1. Sådan lånematte, sådan katt. Krabba och vin, inte illa ;-)

    SvaraRadera
  2. Va bra hon har det lilla Mistel. Du skämmer väl inte bort henne alltför mycket för då finns risken att hon flyttar till Hisingen...å de vill vi inte!!
    Kram till er båda!

    SvaraRadera