lördag 3 juli 2010

Rörö, Rörö...........

Äntligen fungerar min dator här ute på Rörö så jag kan blogga igen! Det är nästan löjligt hur tillvand man blir att ständigt vara uppkopplad - det är säkert nyttigt (på något sätt) att inte vara det ibland. Kanske. Fast jag har saknat att inte kunna blogga! Men nu är ordningen återställd!




I tisdags åkte jag direkt till Rörö efter jobbet. Då började det fina vädret. Och inte blev det någon sömn efter jobbnatten - det hade jag inte tid med! (Det är nackdelen med vakjobb på sommaren - det är svårt att gå och lägga sig när solen strålar från en klarblå himmel!) Så det blev långpromenad i bergen i stället. Vildkaprifolen blommar helt otroligt mycket - Bohusläns landskapsblomma är fantastiskt vacker och doftar underbart på kvällarna!




Vildrosorna är inte sämre............




....det lär bli mycket nypon framåt höstkanten. Men just nu står de i full blom - nästan överväldigande svensk sommarfägring!




Tistlar - har oförtjänt dåligt rykte. Visst sticks de, men man behöver ju inte krama dem! Vackra är de i alla fall!




Det blev som sagt en lång vandring i bergen i strålande sol och varma vindar! Det finns nog ingenting som Rörö vid den här tiden - det är så vackert att det nästan inte finns!




Och ännu är det inte slut - jag har flera dagar kvar här tillsammans med Mistel (katten) innan jag måste börja jobba igen. Och nu kommer Thailandsvärmen - 30 grader sägs det....

1 kommentar:

  1. Du börjar likna en mästerfotograf...bilden med tistlarna går inte av för hackor...
    Njut av Rörö och ha det gott!
    Kram...kram

    SvaraRadera