tisdag 27 juli 2010

Jag är instängd!



För några dagar sedan såg det riktigt trevligt ut på min balkong. Utsikten är helt OK, och det är sol hela eftermiddagen och kvällen.




Nu är byggnadsställningarna uppe, och dessutom är hela huset insvept i blått och vitt halvogenomskinligt plastnät! Med lite fantasi anar man konturer av yttervärlden! Tur att fotograferingen av lägenheten klarades av innan nätet kom upp!




Ganska trevlig utsikt genom köksfönstret också. Och skönt att kunna öppna och vädra när man har lagat mat........




Det lär dröja innan man kan öppna det fönstret igen! Det blev igår intejpat i ogenomskinlig tjock plast! Och det är inte slut med det - även balkongfönstren ska tydligen plastas in. Ett fönster ska man visst kunna öppna för att vädra - på kvällstid när inget arbete pågår. Visst förstår jag att det är nödvändigt för att inte hela huset ska bli fullt med betongdamm när de renoverar fasaden, men det är INTE kul! Det är bara att hoppas att eventuella spekulanter har förståelse och tålamod - jag har det inte just nu!




Jag längtar bara hit!

2 kommentarer:

  1. Vilken otur! Men hugade spekulanter förstår hoppas jag.

    SvaraRadera
  2. Britt-Marie - det får jag hoppas och tro! Det har ju ett slut...

    SvaraRadera