måndag 5 juli 2010

Festligheter



Helgen har varit hektisk! I månadsskiftet juni - juli infaller Rörödagen. Då är det man ur huse som gäller!




Inte illa - Röröbakelserna med en massa räkor är fantastiska! Det var många som åt lunch där..........




Lotterierna är många........... Jag tog en väldig massa lotter så man kan ju tycka att det skulle varit vinst på någon av dem - men nej - nitlott varenda en! Tur i spel har jag inte, den saken är klar. Men då borde jag ju ha tur i kärlek.... i alla fall sägs det så. Det ser dåligt ut med det också faktiskt........




Men den stora grejen på Rörödagen är boulespelet! Alla - och då menar jag ALLA (utom jag som inte riktigt hade koll) är med i bouletävlingen - från barn till pensionärer+! Nästa år får jag skärpa mig och spela, jag också!




De ungar som inte tyckte att boule var något vidare roade sig på andra sätt. Åka båt på land är kul - och säkert - inga stora vågor och andra farligheter.Men hjälm kan man ju ha på i alla fall, för säkerhets skull!




Inte bara Röröbor med gäster var där - hela hamnen var full med båtar! Vädret gjorde väl inte saken sämre direkt - sol,sydvind och varmt!




Själv tog jag det väldigt lugnt!

3 kommentarer:

  1. Haha, du har det bra du!! smyger som katten på den lilla ön men ibland så syns du..haha

    SvaraRadera
  2. Klokt val att ta det lugnt, att stressa klarar de andra människorna av så bra så...

    SvaraRadera
  3. Så fint "repotage" om Rörö-dagen. Nästa år ska jag vara hemma den helgen och tävla boule tillsammans med dig!
    Kram...

    SvaraRadera