fredag 30 juli 2010

Det blev plötsligt verkligt!

Tisdag eftermiddag åkte jag till Rörö för att vila kropp och själ och för att kanske, kanske få se min nya lägenhet från insidan igen. Sist jag var där såg det ut som ett stort möbel- och prylförvaringsmagasin......Och visst - jag hade tur! Förra hyresgästen var utflyttad, hade städat och lämnat nycklarna till grannen! Tur att man känner grannen.......




Mitt nya sovrum.........med utsikt över Rörö hamn.........




Gardiner här är det inte tal om - bara blommor och en rullgardin för att jag ska kunna sova på dagen när jag har jobbat natt.



Köksdel med fin bardisk, gott om plats för allt, kyl och FRYS (har jag inte haft på 20 år), diskmaskin (när avänder man det när man bor ensam? Det blir nog många middagar för vänner och bekanta!)




Utsikt från vardagsrummet mot andra hållet - vilket fantastiskt ljust rum detta är!




Hela hamnen, hela havet! Bollplaner och bouleplaner! 2 minuter till fiskrestaurangen och kaféet, 3 minuter till affären, 5 minuter till färjan........!!!!
Det enda den förra hyresgästen hade lämnat kvar var denna orkidékvist i fönstret - till mig! Det var den första av ett antal orkidéer som ska finnas där snart!




En promenad till hamnen på kvällen när det började skymma - och för första gången kändes det riktigt verkligt - att jag faktiskt ska flytta hit - väldigt snart!

4 kommentarer:

  1. Åh Mari-anne, det låter som du precis beskrev paradiset på jorden och ja, det är det ju större delen av året..Glädjs med dig och ser fram emot goda middagar när du kommit i ordning ordentligt//E

    SvaraRadera
  2. Precis så är det...ett litet paradis! Jag har aldrig sett fram emot hösten men nu gör jag det! Du kommer ju hit och lyser upp höstmörkret med både fikastunder och goa promenader....

    SvaraRadera
  3. Ser härligt ut, du kommer att stortrivas!!

    /syster gittan

    SvaraRadera
  4. Underbar lägenhet och ställe! Förstår du lycklig, jag blir alldeles till mig bara av bilderna ;-)

    SvaraRadera