måndag 12 juli 2010

Thailandsvärme!



Efter 3 jobbnätter på raken (puh!) kom jag tillbaka till Rörö igår. Och oj vad det var varmt! Åskväder skulle det bli sa prognosen, och det kanske det blev. Fast inte här. Solen strålade och jag kände mig som "hemma". (I Thailand alltså!) Idag är det ännu varmare - jag klarar inte av att sitta på balkongen mitt i solen någon längre stund.




Men oj vad det händer saker, mitt i julisemestrarna! Mitt hus (skönt att säga det!) har helt plötsligt fått uteplatser - en för varje lägenhet! Undrar vilken som är min? I alla fall - det är fascinerande att se hur snabbt det kan gå ibland - det tog inte mera än en dag att fixa detta!




Mistel blev överlycklig när jag kom tillbaka! Inte för att det har gått någon nöd på henne - hon kan gå ut och in när hon vill, och mat och vatten har hon gott om. Men Mistel är en oerhört social misse - hon är van vid sällskap (av tre hundar varav den ena jagar henne oavbrutet - undrar om hon saknar dem?) Och av "sina" två människor förstås! Nu får hon nöja sig med mig, och det gör hon - hon har inte lämnat mig någon längre stund det senaste dygnet. Men igår kväll lade hon sig i stolen i uterummet och där blev hon kvar tills jag gick och lade mig. Då flyttade hon till min säng!

5 kommentarer:

  1. Det ser absolut ljuvligt ut där på Rörö, glad för din skull! (åsså så dar lagom avundsjuk) Men nu har du satt ide om bytesmånad i huvet på mig, hehehe...

    SvaraRadera
  2. Men Britt-Marie - varför inte?

    SvaraRadera
  3. Det ÄR en bra ide!!!!! GOd natt från evighetsvärmen ;-)

    SvaraRadera
  4. Låter som om det kommer att bli enliten kisse hos syster yster snart...!

    /syster gittan

    SvaraRadera
  5. Oj..oj då kanske man får sällskap på ön av Britt-Marie också...så kul!
    Om ett par dagar är vi hemma igen...tänk om Mistel bestämt sig för en ny matte...risken finns nu när du skämt bort henne så!

    SvaraRadera