söndag 27 juni 2010

Födelsedag - igen!

Det är konstigt - ju äldre man blir desto fortare går tiden! Det gäller att hinna med allt man vill göra.... Och det är mycket - jag har faktiskt inte tid att jobba egentligen.




När jag var liten fick jag alltid de här blommorna på min födelsedag av min mamma - små nejlikor som blommade hemma i vår trädgård. Nu fick jag inga - hon dog för över 20 år sedan, men blommorna hittade jag i en trädgård när jag var ute på en promenad efter jobbet.


Sommarens första rosor slog ut samtidigt som jag fyllde år, och min mormor klippte alltid av de första och gav dem till mig på födelsedagsmorgonen.
Den här födelsedagen firades i lugn, med hemlagad pizza och vitt vin efter en långpromenad i strålande sommarväder. Efter midsommarhelgens jobb var det väldigt skönt!





Nu har jag bara en jobbnatt kvar - sedan väntar Rörö! Jag är ledig en hel vecka (enligt schema - mitt jobb är fantastiskt på det viset!) och ska vara kattskötare, husvakt, blomvattnare, posthämtare och lösa alla eventuella problem som kan uppstå. Förhoppningsvis blir det inte så många!

4 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen hoppas du haft en skön dag och ha det nu så jätte gott på Rörö kramar marita

    SvaraRadera
  2. GRATTIS igen Marie-Anne! Vilka fina barndomsminnen du har. Jag tror egentligen det är sådant barn kommer ihåg...antal TV-spel och andra prylar sätter nog inte samma spår och minnen....
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hemlagad pizza o vin är inte fy skam, mums!

    Ha det så skönt på Rörö!

    SvaraRadera
  4. Härlig bild! Ni får säkert en skön vecka på Rörö, du och katten.

    SvaraRadera