lördag 5 juni 2010

Abstinens!

Nu har jag varit hemma i Sverige i drygt två dygn! På sätt och vis känns det mycket längre - man vänjer sig tillbaka fort. Men det har varit intensivt - efter en tuff resa hem lyckades jag hålla mig vaken ända till 20.00 innan jag tvärdog! Dagen efter - igår alltså - var det dags att åka till Dalsland och hälsa på pappa, som tyckte att "har du verkligen varit borta en hel månad - vad fort det gick!" Jaha.... Idag har jag varit ute och tittat på allt nyutslaget och plåtat hejvilt! Svensk försommar är verkligen fantastiskt vacker! Det är thailändsk lågsäsong också! Eftersom jag nu har en fruktansvärd bloggskrivarabstinens (datorn tycker inte att det ordet finns) så har jag roat mig lite:




Nyutslagna syrener i Sverige (de allra första såg jag från flygbussen på väg från Landvetter till Göteborg. Mina favoritblommor! Jag kom hem alldeles lagom för att se dem slå ut och känna doften!)




Okända blommor på en stor buske i Thailand - närmare bestämt vid poolen på Green Valley Resort. Helt fantastiskt vackra!




Kastanjeträd i full blom i Sverige.




Ett jättesnår med bougainvillea (stavas det så?) i alla möjliga olika färger (hemma i fönstret i lägenheten tjurar de och tappar alla blommor!) i Thailand.




En liten insjö i Dalsland, Sverige.




Det stora havet, Phuket, Thailand.




Hemma i Sverige........




..........och hemma i Thailand!

OBS! Klädseln är densamma: Shorts, linne och solglasögon!

4 kommentarer:

  1. Fortsätt blogga!!!
    <jag älskar att läsa o se dina bilder...!

    /syster gittan

    SvaraRadera
  2. Va härligt att läsa din blogg även när du är här i Sverige. Du ska se att du vänjer dig fortare än du anar med det gamla livet igen...
    Jag kommer hem på måndag och ringer dig då...
    Kram...kram

    SvaraRadera
  3. Hur går det med abstinent besvären,står du ut?
    Hoppas att du får fin sommar med mkt sol här hemma.
    Kram ulla

    SvaraRadera
  4. Kul att du fortsätter blogga hemma. Ja visst är det underbart nu i naturen. Vackrast är det med syrenen och liljekonvaljerna.
    Lukta och njut/Kikki

    SvaraRadera