söndag 13 juni 2010

Jag vill ha.........



Nja, kanske inte en elefant. De tar för mycket plats och äter kopiöst. All tid skulle gå åt till att skaffa mat......




..........kanske inte en apa heller. De är vasstandade och snor allt de kommer åt har jag hört - och sett!




Men en katt vill jag ha! Som den här apotekskatten i Ban Sayoarn.




Och en hund vill jag ha! Som Bao. Men han har redan en familj på Kata Beach...




Vakthunden skulle gärna få bo hos mig. Men han har också redan en familj......




Men tempelkatterna då? Fast de vill nog inte flytta ifrån Big Buddha......




Nä, jag får nog nöja mig med att gosa med lilla eländet Olga. Hon har ju också familj, men jag kan låna henne ibland tror jag.
Det är nog svårt att ha ett husdjur om man planerar att bo i Thailand på deltid. Är det någon som kan tänka sig delad vårdnad?

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det blir alldeles utmärkt med rödskinnet Olga! Du får bli ett s k avlastningshem och passa henne mellan varven...så kanske jag överlever och får njuta av min pensionstid!!
    Kram/Monica

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag oxå har för avsikt att bo mkt i Thailand så kan jag tyvärr ej hjälpa dig.
    Kram ulla

    SvaraRadera
  3. Lite "kolonialvarning" Marianne!
    /Rolf

    SvaraRadera
  4. Hej Maja!

    Så trevligt du har bloggat om min "hemby" Sai Yuan! Själv har jag tillsammans med min sambo flyttat ner hit för tre veckor sedan. Att vara livsnjutare är verkligen något som jag kan rekommendera.

    SvaraRadera