fredag 25 juni 2010

Nu är det sommar!



Så här ska det se ut på midsommarafton! Mängder av midsommarblomster och smörblommor, sol och värme! Det är en gåta att inte midsommarafton är Sveriges nationaldag, för är det någon dag på året som nationalkänslorna svallar så är det väl den här dagen! Alla klär sig i finaste sommarkläderna, dansar små grodorna och äter sommarmat!
Sill och nubbe blir det inte för min del eftersom jag jobbar hela midsommarhelgen. Men har jag tur kanske det finns lite jordgubbar och vispgrädde kvar när jag kommer till jobbet ikväll.....





En underbar midsommar önskar jag er allihop!

2 kommentarer:

  1. Hoppas din midsommar blev lugn med mkt jordgubbar igår!! Själv hade vi en väldigt trevlig kväll ute i Dalen med smarrig mat, som vanligt!!! Sannna e en trollkarl i köket!! Må så gott!!

    /syster gittan

    SvaraRadera
  2. Jag håller fullständigt med dig...Sveriges nationaldag borde infalla just på midsommarafton...
    Då är det ju som allra festligast!

    SvaraRadera