tisdag 8 juni 2010

Strax innan allvaret börjar.........

Så kom den då, den väntade dagen då jag är dödstrött - när resan och luftombytet och jetlagen slår till med full kraft. Det var samma visa när jag kom till Thailand - tredje dagen var jag utslagen! Nu tog det en extra dag, men den kom när jag kom tillbaka till Göteborg efter ett par dagar i Dalsland. Så gårdagen gick i dimmans tecken. Det är alltid så här - det är därför jag alltid ser till att ha några dagar ledigt när jag kommer hem efter en långresa. Jag förstår mig inte på dem som glatt går och jobbar dagen efter de har kommit hem, och dessutom säger att de inte alls påverkas av jetlag! Jag tror att de ljuger lite........
Nu känns det bättre, efter 10 timmars sömn. Och det är väl tur eftersom jag börjar jobba ikväll! Slut på semestern för den här gången.......
Så idag tog jag en tur till biblioteket för att samla på mig lite bra böcker att ha när nätterna blir långa och mörka. (Och hittade flera bra - tror jag!)




På väg dit hittade jag denna skylten. Så naturligtvis måste jag kolla om det verkligen fanns liljekonvaljer på den här gatan!





Men det närmaste jag kom liljekonvaljer var den här:




Tur att jag har bilder i reserv! Så här ska det ju se ut! Men det gör det inte på Wieselgrensplatsen mitt på Hisingen - det borde jag ha förstått.





Däremot fanns det faktiskt annat vackert - det här trädet till exempel.

Nu är det dags att äta och försöka sova ett par timmar till, så att jag är riktigt laddad inför jobbet ikväll - precis som man ska vara när man haft lång. vilsam semester!

1 kommentar:

  1. Skönt att du äntligen landat något efter din långresa. Fina bilder som vanligt och trädet är ju bara bedårande vackert...sånt vill jag ha!!
    Jag ser fram emot att du kommer hit så vi får skvallra lite...om både Thailand och annat....
    Kram...kram

    SvaraRadera