onsdag 2 juni 2010

Sista........sista........

Om drygt en timma kommer Odd och hämtar mig - dags att åka till flygplatsen! Så detta blir det sista blogginlägget på thailändsk mark! Men tro inte att det är slut - jag har mera att berätta och visa......



Igår och idag har gått i avskedets tecken. Vemodigt är bara förnamnet. Men nu ska jag hem och planera nästa resa! Det är bara att jobba och spara igen!




Det har varit många "sista" igår och idag. Sista badet.........




Sista iskaffet på Kallots.........




Sista solnedgången från balkongen på Malee Garden (jag vet!!! Men det ser faktiskt ut så där! Det är sådana färger!)




Ja, väldigt många "sista"! Men jag hittade min Buddha till slut - i Ban Sayoarn! Så nu får han följa med mig hem!

En sista middag på Stenbordet tillsammans med Britt-Marie igår kväll, följt av en sista flaska gott rödvin på min balkong!




Hej då Britt-Marie och Ging! Tack! Vi ses snart!





Hej då, Malee Garden!




Hej då, Ban Sayoarn! Snart är jag tillbaka igen!

4 kommentarer:

  1. Usch så vemodigt...men trösta dig med att det inte är sista gången...snart är du där igen.
    Svenska sommaren är ju inte så dum den heller!
    Kram och välkommen hem/Monica

    SvaraRadera
  2. Så vemodigt det måste kännas,du har ju varit där så länge nu,men som Monika skrev så har ju vi en härlig sommar här och så får du se fram till nästa gång du skall resa,du är så välkommen hem.
    Kram Gittan

    SvaraRadera
  3. Jajamen, välkommen hem!! Fast jag förstår att du kommer att sakna alltihop, det kömmer jag med att göra, bloggläsandet alltså...! Tur att du har lite mer att förse oss med!!

    /syster gittan

    SvaraRadera
  4. De okända blommorna på busken är blommor på trädet Leelawadee (det thailändska namnet) eller Plumeria som det engelska/internationella namnet är. Den vita varianten har en bedövande, sagolik doft.

    SvaraRadera