måndag 1 juli 2013

Rörö - hästar och kaprifol


Min dag började väldigt tidigt - fem på morgonen! Visserligen skulle jag vara på Vårdcentralen tidigt, men inte SÅ tidigt! Väldigt onödigt........
Det besöket gick snabbt och lätt, och hemma var jag igen redan innan 10. Men först hann jag ta en bild vid Öckerö färjeläge......


Idag var alla hästarna samlade strax innanför grinden. Det växer så mycket här nu att jag tror att man skulle kunna ta hit lika många hästar till, och alla skulle ha gott om mat! Fåren såg vi inte till, Monica och jag - de håller nog till längre norrut.


Men kaprifolen blommar alldeles fantastiskt överallt!


Goa Moa fick följa med på promenad alldeles ensam - Olga fick stanna hemma och vårda sitt sjuka ben, stackarn! Hon var inte glad..... Men det var Moa!


Kaprifol har vi inte vid Drömstugan. Men det ska vi ha, har jag bestämt. Så ett par plantor från Rörö ska få flytta till Dalsland så småningom......


Rallarrosorna börjar också komma


en riktigt fin sådan!


Vilka kaprifolsnår i år! Jag kan inte låta bli - måste bara ha en bild till....och en till........


Björnbären har också börjat blomma. Ska det bli tredje - eller fjärde året i rad med mängder av björnbär?


Och så kom dagens höjdpunkt frampå eftermiddagen! Födelsedagsblommorna från Fredrik, Annelie och barnen - en fantastisk bukett! Den fick jag vänta på några dagar eftersom jag inte var här på min födelsedag....
Tack!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar