lördag 13 juli 2013

Skönheten på gång!


Sommarens vackraste lördag, den 13 juli! Och idag fick Skönheten sin viktiga packning installerad - nu läcker hon inte olja rätt in i båten längre! Det gjorde hon i höstas, och det var INTE kul!


Startar gör hon som vanligt på första försöket! Nu saknas bara masten, men den ska på plats på måndag är det sagt!


Under tiden som Skönheten reparerades tog jag en sväng bort till slussen. Där hade slussvakten att göra  idag. 


Här ska flera danska familjer slussa ner - och det är inte bara jag som tittar på.....Hela hamnen är full med folk idag!


Dagens vackraste! Riddarsporren har slagit ut ännu mera nu, och fler knoppar kommer det. Jag bara beundrar, jag......Hur blått kan blått bli egentligen?


Det gör sig rätt bra bland gult och grönt också........


Fler nytillskott, som jag inte vet vad de heter. Men de är vackra, och många!


Rallarros framför vrak - jag gillar kompositionen!

Så har jag då lyckats få igång min nya iPhone - hjälpligt i alla fall. Och nu har jag tre pluppars täckning - ibland fyra, och jag kan ringa inne och slipper gå ut! Och jag kan blogga inne och slipper gå ut! (Det går väl an nu, i strålande sol och sommarvärme långt inpå kvällen, men det är inte så kul att sitta ute och ringa eller blogga när frosten kommer.....) Får jag nu bara mailen att fungera också så är jag nöjd för ett tag. Fast iCloud lyckas jag inte lista ut förstås.....Jag måste nog ha lite experthjälp ändå........

1 kommentar:

  1. Härligt väder och vackra bilder - fortfarande lika vackert vid drömstugan!
    Nu blir det väl snart att ge sig ut på sjön förstår jag - hoppas vädret håller i sig. Ses snart <3

    SvaraRadera