lördag 6 juli 2013

Mittemellansyster!


Ja - faktiskt - min mitt emellansyster Monica kom och hälsade på idag, tillsammans med maken Hans. ( Ja - vi är ju fem, och hon är född i mitten!) Och vad hände? Jag glömde att jag hade en kamera....... Inte en enda bild kom jag ihåg att ta......Fast de kanske var lika nöjda med det. Fast snart träffas vi igen - då blir det bilder!


Jag fick en mycket uppskattad present såhär i efterskott - en väldigt fin kaprifolplanta! Nu går jag omkring och funderar på var den ska trivas bäst och ha plats att slingra sig.


Dagen bjöd på strålande solsken och 26 härliga plusgrader. Kan det vara bättre?


När de lämnade oss, Monica och Hans, skulle de ta en tur genom Gustavsfors och hem till Ed via Vårvik - den vackraste tur man kan tänka sig! Hoppas att de uppskattade det...... Tack för present, och tack för att ni kom!

Nu har vi ätit middag och nu är det kväll, men fortfarande över 20 grader. Ska det bli årets första tropiska natt? Kanske inte - men vi är otroligt tacksamma för denna fantastiska dag - faktiskt den första riktigt varma dagen den här sommaren!

I morgon ska båten mastas på - äntligen! Kanske det blir en tur snart då.........

1 kommentar:

  1. Nu håller vi tummarna för kaprifolplantan - precis en sådan som du önskat!

    SvaraRadera