söndag 28 juli 2013

Alldeles ensam


är jag nu. Alla har gett sig av. I förmiddags åkte Johanna och Michael till Värmland med sina hundar, och Tommy fick de också med sig.


Han lämnar mig för Drömstugan, och jag är svårt avundsjuk. Jag vill också åka dit! Men det dröjer några dagar - först ska jag jobba lite till.....Men mot slutet av veckan styr jag norrut med den lilla Gröna gnällspiken! Under tiden får Tommy hjälp med att isolera vinden i stugan. Jag hoppas att det går bra och att det är färdigt när jag kommer.....


Så plötsligt blev det väldigt tyst och stilla här hemma. Och inte bara hemma förresten - i gästhamnen låg inte många båtar kvar frampå eftermiddagen. Många gav sig av redan igår såg vi när vi gick hamnvägen hem efter hundpromenaden. Undrar om semestrarna är slut för många, eller om det är oljeutsläppet i hamnen som har skrämt iväg dem?

Nu blir det en lugn kväll och tidigt i säng - det har varit en intensiv vecka.......

1 kommentar:

  1. Ja du man vill vara i sina drömstugor hela tiden , inte jobba!

    SvaraRadera