söndag 14 juli 2013

Nya blommor och gamla vänner


Varje morgon är den vackrare. Och nu börjar den få sällskap av flera, riddarsporren........


Morgonens överraskning var den första utslagna blomman på den våldsamt slingrande klematisen. Den som jag klippte ner ända till strax över markytan i april! Vi ska ju ändå riva ner väggen och isolera just där.....Nu vet jag inte riktigt hur det här ska gå när vi väl sätter igång och den blommar med hundratals blommor. Fast det kanske går att flytta lite på den? Den verkar ju vara ganska tålig i alla fall.......


Idag bestämde vi oss för båtjobb - polera är perfekt när det är molnigt, varmt och uppehåll! Knappt hann vi ner till båten förrän jag fick ett sms:"Hej, vi sitter på Deutsche Bäckerei och äter en tysk macka....." Min kära arbetskamrat och vän med familj passerade Gustavsfors på väg till sin stuga i Värmland! Så klart att vi måste kramas innan de åkte vidare.......


Titta så hon blänker, Skönheten! Ett par timmars jobb innan vi tog söndagspaus......


...åkte tillbaka till Drömstugan och gjorde egen pizza till middag! Den blev riktigt god.......Jag hann inte ens ta en bild på den innan den försvann!'

Nu väntar Varg Veum på TV och sedan sängen. I morgon har vi viktiga uppdrag.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar